Saturday 10 January 2015

Ohhh jangan panik! Menteri 'cerdik' melayu UMNO kata "KEJATUHAN NILAI RINGGIT BANTU PULIH EKONOMI"

Ahad, 11 Januari 2015
21 hrs · 
 

Tukaran wang kita dengan Singapura.

Betul ka neh?

Ohhh jangan panik. Menteri 'cerdik' melayu UMNO kata "KEJATUHAN NILAI RINGGIT BANTU PULIH EKONOMI" ini bagus untuk negara kita sebenarnya..

Ingat tak !!!

Timbalan Menteri kata kejatuhan nilai ringgit bantu pulih ekonomi.. tapi konsultan kata..


Timbalan Menteri ni kata kejatuhan nilai ringgit bantu pulih ekonomi.. sebab ini membolehkan lebih banyak produk dieksport kepasaran antarabangsa.

Produk apa yang dia maksudkan entahlah.. mungkin keropok lekor, cencaluk, ikan perkasam, jeruk dan lain-lain kot..

Tapi pada pendapat aku Timbalan Menteri ni dah bercakap tanpa melakukan penilaian yang menyeluruh dan bercakap hanya untuk menggembirakan rakyat.

Hakikatnya bagi yang terlibat dalam sektor industri tentu sudah sedia maklum kejatuhan nilai ringgit memberikan kesan terhadap pengeluaran.

Kerana kebanyakkan barang mentah untuk menghasilkan produk datangnya dari luar negera dan urusniaga dijalankan dalam USD.
Posted by Anak Sungai Derhaka

22 hrs · 
 

BERBEZA SUNGGUH !!!.. Negara yg 'kaya' sumber bahan api spt S'pore boleh kurangkan tarif elektrik BERBANDING MALAYSIA yg terlalu 'kurang sumber alam & bahan api' masih DEGIL LIAT nak turunkan tarif elektrik...

APA SUDAH JADI MALAYSIA !!!
Apabila harga minyak naik, TNB terus melatah untuk mengumumkan kenaikan tarif elektrik. Tetapi apabila harga minyak & arang batu terus turun dan menurun, TNB diam seribu bahasa sambil mengaut keuntungan super duper setiap tahun..

Nampak gayanya kerajaan PAP Singapura perlu banyak belajar dengan NAJIB RAZAK CARA2 URUS TADBIR EKONOMI NEGARA
Jika harga minyak NAIK...
* Kenaikan tarif elektrik tersebut tidak dapat dielakkan kerana berpunca daripada peningkatan harga bahan api (arang batu, gas) antarabangsa ditambah dengan mekanisma.
* Pelaksanaan Pelepasan Kos Bahan Api (FCPT), di mana tarif elektrik akan diselarikan berdasarkan harga bahan api (arang batu, gas) antarabangsa.
KALAU HARGA MINYAK & ARANG BATU DAH TURUN ???

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena