Saturday 18 January 2014

Rupanya ORANG KUAT WANITA MCA paksa guru buka tudung mualaf!... Pejuang melayu diam seribu bahasa?

Ahad, 19 Januari 2014

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI!!!! ... RUPA-RUPANYA GURU BESAR SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA (SJKC) YANG PAKSA GURU MUALAF BUKA TUDUNG ADALAH ORANG KUAT WANITA MCA!!!!



Patutlah Pemuda UMNO, Perkasa, Jati, PPIM, Pesilat, Pesaka, GPMS, Belia 4B tidak buat demo depan SJKC Nan Ya Kota Tinggi Johor terjerit terlolong, memekik memekak sambil bakar patung kerana pihak pengurusan sekolah berkenaan dengan biadap melampau memaksa seorang guru mualaf agar buka tudungnya jika mau mengajar di sekolah tersebut .... rupa-rupanya guru besar Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya, Kota Tinggi Johor adalah seorang orang kuat wanita MCA.

Pergh!!! .. Sekarang tembelang sudah pecah .. parti mana yang fobia dengan guru pakai tudung.


Selepas bantahan keras masyarakat Islam Kota Tinggi berkaitan kes seorang guru perempuan mualaf yang dipaksa oleh pihak pengurusan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya di Kota Tinggi Johor selesai pada Jumaat selepas pengerusi sekolah dan guru besarnya meminta maaf secara terbuka kepada guru tersebut.

Manakala guru cina mualaf yang menjadi mangsa itu sudi memaafkan pihak berkenaan.

Ianya disaksikan Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintendan Rahmat Othman bersama Penghulu Mukim Johor Lama Mohd Nazri Kasmin dan Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Kota Tinggi Mohamad Fadil Ishak.

Pengerusi sekolah itu Phang Ah Ngang, 72, bersama guru besarnya, Chiew Swee Tuan memohon maaf kepada guru berusia 25 tahun itu, di Dewan Terbuka Kampung Johor Lama, Kota Tinggi

Sebelum ini isu tersebut menyebabkan bantahan dari masyarakat setempat yang menaikkan banting dan banner di seluruh Kota Tinggi.



Pejuang melayu yang selama ini suka menyalak.... Diam seribu bahasa
Gambar: ‎Tiada sebarang tindakan disiplin terhadap ahli jemaah pengurus tersebut malah kejadian ini seakan berlalu begitu sahaja tanpa kedengaran sedikitpun amaran apatah lagi dengusan marah daripada mana-mana pejuang² melayu yang selama ini suka menyalak.... Diam seribu bahasa.

Sudah begitu buta politikkah sehingga isu umat Islam tiada langsung di dalam agenda kecuali apabila menguntungkan tujuan politik untuk menjatuhkan parti lawan?

Pihak mana yang berkuasa di malaysia?

ṪןḰєlคtє‎


Tiada sebarang tindakan disiplin terhadap ahli jemaah pengurus tersebut malah kejadian ini seakan berlalu begitu sahaja tanpa kedengaran sedikitpun amaran apatah lagi dengusan marah daripada mana-mana pejuang² melayu yang selama ini suka menyalak.... Diam seribu bahasa.

Sudah begitu buta politikkah sehingga isu umat Islam tiada langsung di dalam agenda kecuali apabila menguntungkan tujuan politik untuk menjatuhkan parti lawan?

Pihak mana yang berkuasa di malaysia?


ṪןḰєlคtє




    • Adam Ahmad Klu melibatkn politik, dorg hentam kaw2 pihak lawan. Mnta pendirian la, padahal isu dorg yg timbulkn. Bila isu umat Islam yg x melibatkn politik walaupun mengancm agama, dorg buat pekak je
    • Guntung Serai Persoalan ini persoalan umat sejagat..kenapa maruah islam di 'bogel'sedemikian rupa,di tengah2 tamadun melayu islam konon,kemana pergi jatidiri melayu muslim?nampak nya melayu muslim pada kad pengenalan saja.maruah dan harga diri di calar2 di robek2 oleh musuh2 islam tampa ada pembelaan dr mana2 pihak.kalau PM terhina brduyung2 berdemo..tapi bila maruah islam terhina ada sape2 berdemo..malang nya Islam yg berdagang ke malaysia....

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena