Monday, 20 January 2014

HEBAT! Tuan Guru Harun Din Tangkap Buaya... Dengan Izin Allah...(SEBENARNYA buaya yang dipinjam untuk tujuan perubatan)

Isnin, 20 Januari 2014
Terbaik !!!
HEBAT! Tuan Guru Harun Din Tangkap Buaya | Dengan Izin Allah
Photo: HEBAT! Tuan Guru Harun Din Tangkap Buaya | Dengan Izin Allah





BUAYA 15 KAKI DI BRUNEI BUKAN DITANGKAP TUAN GURU DR HARUN DIN


Beberapa blog menyiarkan berita kononnya Tuan Guru Dr Harun Din dan sekumpulan pelajarnya di Darussyifa Brunai telah menangkap seekor buaya besar yang panjangnya lima bela kaki.  Berita itu ditulis berdasarkan sumber whatsapp.

Demi menjelaskan perkara sebenar seorang warga Brunai yang prihatin telah menjelaskan bahawa buaya itu bukan ditangkap oleh Tuan Guru Dr Harun Din dan pelajarnya tetapi adalah buaya yang dipinjam dan dibawa ke Darussyafa untuk tujuan perubatan. 


"Sebenarnya masa ptg tadi ahli-ahli Darusyifa bersama-sama Tuan Guru YB Dato Dr. Harun Din Alhafis serta beberapa guru dari Malaysia membuat aktiviti ini untuk 'menyaluk' mulut buaya dan mengambil sesuatu dari dalamnya untuk membuat rawatan cara org dulu pernah buat. Insyaallah dengan izin Allah mujarab. Buaya itu kena pinjam saja dan di bawa ke Darusyifa bagi kegunaan perubatan dan bukannya buaya atu kena temui dan sebagainya.
Jangan lah biskita risau, kononya buaya ani merbahaya, kena jumpai apa seperti yang di sebar2kan di Whatsapp apa. Semua ani hanya untuk aktivi durang sambil belajar sama guru-guru durang. Alhamdulilah.
Posted by 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena