Saturday 25 January 2014

Umno Makin Kecut Perut - EDISI CAKAP BENAR Ramalan Mahathir, MB Kedah,Daim & MP Pulai BN...

Ahad, 26 Januari 2014

Ramalan Mahathir, Daim & MP Pulai BN akan kalah kerana kemarahan rakyat...

Umno Makin Kecut Perut.. Ini Buktinya

Umno Selangor berpendirian kerajaan harus diberi peluang untuk membuktikan kemampuan mereka mengawal harga barangan.

Menurut Setiausaha Umno Selangor Datuk Johan Abd Aziz, masih terlalu awal untuk meramal bahawa Barisan Nasional (BN) akan kalah dalam pilihan raya umum akan datang kerana kemarahan rakyat ekoran kenaikkan harga barangan.


“Saya lihat kita dalam proses di mana BN ada mengambil langkah-langkah untuk mengawal harga barangan.“Kita tak boleh terlalu awal untuk meramal bahawa BN akan kalah kerana kenaikkan harga barangan ini,” katanya apabila dihubungi FMT hari ini.

Menurutnya lagi, peluang harus diberikan supaya langkah-langkah diambil BN ini membuahkan hasil.

“Kita harus beri peluang kepada yang berhormat Perdana Menteri Daruk Seri Najib Tun Razak, dengan langkah-langkah beliau ambil seperti mewujudkan makmal dan kajian-kajian yang dijalankan.

“Ada tindakan yang kita ambil, bukan tiada tindakan langsung. Macam mula-mula kita beri amaran kepada pembekal dan peniaga supaya tidak menaikkan harga barangan sewenang-wenangnya. Kini kita dah mula ambil tindakan kepada mereka-mereka yang berdegil, jadi ini menunjukkan kita memang berusaha dalam mengawal harga barangan,” jelasnya lagi.

Johan, Adun Semenyih mengulas mengenai ramalan bekas bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin yang meramalkan BN akan kalah sekiranya pilihanraya diadakan ketika ini kerana rakyat marah kepada BN berikutan isu kos sara hidup.

Kenyataan Daim itu turut disokong oleh mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkata kenyataan Daim tersebut berasas.

“Memang kenyataan Tun Daim itu berasas. Tapi kita kini dalam proses penambahbaikkan, jadi bagi kita jalankan tugas kita terlebih dahulu,” tambah Johan lagi. ~fmt
EDISI CAKAP BENAR
UMNO BN akan tetap dikuburkan oleh rakyat!
ULASAN GB

Amat jarang terjumpa kenyataan ahli parlimen UMNO BN apatah lagi para menterinya mampu bercakap benar. Dan pengakuan YB Nur Jazlan bahawa BN bakal kalah teruk pada PRU14 akibat dari kemarahan rakyat terhadap kenaikan kos sara hidup adalah dipuji berbanding dengan kenyataan-kenyataan bebal seperti GST bakal menurunkan harga oleh Ahamd Maslan atau kenyataan Husni Hanadzlah kononnya dakwaan pembangkang mengenai GST tidak berasas dan seumpamanya.

Laksanakan GST, naikkanlah tol dan lain-lain yang menindas rakyat, UMNO BN akan tetap dikuburkan oleh rakyat!
Posted By Greenboc

Mahathir Cakap BN Akan KALAH TERUK Pada PRU14...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed tidak menolak kemungkinan BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang sekiranya isu kenaikan harga barangan dan perkhidmatan tidak diatasi dengan segera.

Menurutnya, biarpun kerajaan kini giat menjalankan operasi pemantauan dan kawalan harga di seluruh negara, namun jika kerajaan gagal menangani kemarahan rakyat itu, peluang mempertahankan kerusi kerajaan dikhuatiri tipis.

DAIM RAMAL BN KALAH PILIHANRAYA

http://www.malaysia-today.net/wp-content/uploads/2014/01/Daim-Zainuddin.jpg

ekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin meramalkan BN akan kalah sekiranya pilihanraya diadakan ketika ini kerana rakyat marah kepada BN berikutan isu kos sara hidup.

Menurut beliau, kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak tidak cekap dan boleh mendatangkan mudarat hilangnya kuasa BN dalam pilihanraya umum akan datang.

“Kerajaan gagal mengawal isu kenaikan harga barang,” kata beliau dalam satu majlis anjuran Umno Bahagian Merbok di sini Sabtu lalu.


Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir bimbang dasar “betul tapi tak popular” dalam menangani masalah khususnya kenaikan kos sara hidup rakyat menyebabkan kerajaan sedia ada tumbang pada pilihan raya umum akan datang. 
Mukhriz dilaporkan berkata kerajaan wajib mendengar rintihan pihak yang memberikan kemenangan pada BN dan dikhuatiri mereka kesal kerana "pihak yang disokong seolah-olah tidak prihatin, tidak peduli suara akar umbi".
 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena