Wednesday 25 November 2015

[Video Lelong Lelong] 'Demi Menyelamatkan 1MDB' Harta negara Edra Energy akan dilelong lagi?

Rabu, 25 November 2015


Lelong lelong malaysia utk dijual.....buy 1 free 2.6 ,terima kasih kepada najiv jippy dan umno Be eNd.....!!!

Harta negara akan dilelong selamatkan 1MDB – Rafizi

Penjualan Edra Energy membuktikan kerajaan rela menggadaikan keselamatan negara kepada syarikat asing demi menyelamatkan 1MDB.
rafizi-ramli_1mdb_edra-energy_600
PETALING JAYA: Penjualan loji janakuasa Edra Energy kepada konsortium China-Qatar menunjukkan institusi-institusi kerajaan diheret untuk menutup hutang 1MDB.
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, perkara itu pernah berlaku apabila aset-aset negara seperti tanah-tanah yang mahal dipindahkan kepada 1MDB.
“Kemudian kita terkejut bila dana dari institusi rakyat seperti Tabung Haji, Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) juga terpalit dengan 1MDB.
“Terkini, kita terpaksa pasrah menerima keputusan songsang menggadaikan keselamatan dan kelangsungan pembekalan elektrik negara kepada syarikat asing demi menyelamatkan 1MDB.
“Saya pasti selepas ini lebih banyak harta negara akan dijual dan dilelong kepada syarikat asing demi untuk menutup lubang hutang 1MDB,” katanya menerusi kenyataan media.
Edra Energy, anak syarikat 1MDB, menjual semua asetnya kepada China General Nuclear Power Corp dan anak syarikatnya (CGN Group) secara tunai pada nilai ekuiti RM9.83 bilion, menjadikan perjanjian gabungan dan pembelian terbesar dalam sektor tenaga Asia setakat ini.
Rafizi berkata, dia telah memfailkan usul tergempar bagi menghalang penjualan ekuiti itu tetapi ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat.
“Sepanjang perkara ini dibawa, saya kesal kerana tidak ada seorang pun wakil rakyat atau pimpinan UMNO yang bangun mempertahankan hak TNB serta kepentingan strategik negara.
“Kegagalan mereka bersuara mengiyakan pandangan rakyat terbanyak bahawa UMNO tidak lagi peduli dengan kebajikan rakyat dan kepentingan negara,” katanya.
Setiausaha Agung PKR itu berkata, penjualan itu akan membawa risiko kenaikan tarif elektrik, kemasukkan pekerja asing, risiko kestabilan pembekalan elektrik dan menganggu kedudukan strategik Tenaga Nasional Berhad (TNB).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena