Monday 30 November 2015

Singkir Pas dari Selangor, fitnah jahat blogger-bloger yang didakwa pro BN..."Wan Azizah bersetuju dengan kenyataan Azmin"?

Isnin, 30 November 2016
Singkir Pas dari Selangor, fitnah jahat blogger – Wan Azizah
 | November 30, 2015
Wan Azizah bersetuju dengan kenyataan Azmin, bahawa perlunya kerjasama dengan gabungan parti pembangkang termasuk Pas untuk menjatuhkan BN.
azizah-azmin
KUALA LUMPUR: Dakwaan kononnya kerajaan negeri Selangor pimpinan Mohamed Azmin Ali bersetuju menghalau Pas daripada kerajaan negeri tidak benar sama sekali.
Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, beliau bersetuju dengan kenyataan Azmin sebelum ini bahawa Pas diperlukan bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN), selain melakukan kerjasama dengan gabungan dalam Pakatan Harapan.
“Semalam Azmin sudah mengatakan bahawa kita (pakatan pembangkang) perlu bersatu dalam usaha untuk menjatuhkan BN. Saya bersetuju,” katanya ketika ditemui pemberita di Lobi Parlimen pada Isnin.
Mengulas lajut, Wan Azizah berkata, dakwaan kononnya Azmin akur dengan desakan DAP untuk menghalau Pas dari pentadbiran kerajaan Selangor hanyalah fitnah jahat yang dibuat blogger-blogger yang didakwa pro BN.
“Tidak benar (Azmin tunduk kepada desakan DAP), blogger-blogger ini mengambil upah, jadi kita tidak boleh ambil (dengar) apa yang mereka katakan sebagai fakta,” katanya.
Terdahulu, blogger pro BN mendakwa, kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran Azmin berada dalam tekanan hebat berikutan desakan DAP yang mahu kerajaan Selangor mengiktiraf Parti Amanah Negara (PAN) sebagai parti gabungan DAP dan PKR dalam membentuk Pakatan Harapan serta desakan DAP yang mahu Azmin mengiktiraf kewujudan Pakatan Harapan.
Katanya, Tony Pua selaku Pengerusi DAP Selangor turut mendesak Azmin menyingkirkan Pas dan semua EXCO Pas yang dilantik bagi membolehkan Pakatan Harapan mentadbir Selangor secara solid tanpa ada sebarang campur tangan Pas di negeri itu.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena