Friday 20 November 2015

Pas neh, "Sat-sat kata nak kawan umno, Sat-sat nak kawan dengan PR" Maaf Dato' Mahfuz, kami tak boleh tunggu dah!

Jumaat, 20 November 2015

Gugurnya Harumanis di Pokok Sena.. Maaf Dato' Mahfuz, kami tak boleh tunggu dah....!

Assalamualaikum Dato'

Maaf, kami tak boleh tunggu dah.

Setelah menunggu agak lama perkembangan politik dalaman PAS yang amat membingungkan, malam tadi 300 bekas ahli Pas bertekad untuk meninggalkan 'sejarah' mereka bersama dengan PAS, mereka secara rasminya menyerahkan borang permohonan keahlian Parti AMANAH kepada Timbalan Presiden, Tuan Hj Salehuddin Ayub dengan disaksikan oleh YB Dr Mujahid Rawa dan Dr Ismail Salleh.

Bekas ahli Pas yang diketuai oleh Hj Omar Awang (Mantan NYDP Pas Kawasan Pokok Sena) dan Hj Jauhari Hanapiah (Mantan Ketua Penerangan Pas Pokok Sena) terpaksa mengambil tindakan untuk meninggalkan Pas setelah PAS dilihat kehilangan arah tuju, "kami pun tak faham sebenarnya pimpinan nak apa?, sat-sat kata nak kawan umno, yang lain pula kata umno tak boleh percaya, sat-sat nak kawan dengan orang, lepas tu dalam muktamar putuih hubungan, nak pi mana sebenarnya?" Kata salah seorang bekas ahli Pas tersebut apabila ditanya kenapa memilih untuk meninggalkan parti yang telah dianggotai selama 27 tahun.

Apapun, " maaflah Dato' Mahfuz, kami dah tak larat nak tunggu, walaupun kami tau Dato' dok perosah nak baiki parti dari dalam, nampaknya hat ataih tu makin ghosot, kita berpisah sat, kami pi dulu, lepaih Dato' pula mai" kata seorang Cikgu Harumanis.

Maaf Dato' Mahfuz!

Amanah Kedah kena terima permohonan rakan rakan yang ingin bersama Amanah dari kawasan Pokok Sena tanpa menunggu Dato', kegelisahan orang bawah amat membarah pada waktu ini.

Ridzwan Abu Bakar
Pengarah Komunikasi Amanah Kedah

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena