Friday 20 November 2015

Aneh! Ngape ye, Pas jadi pembangkang di P.Pinang, tetapi tidak di Selangor?

Sabtu, 21 Nocvember 2015
Datuk Mohd Salleh Man menegaskan beliau masih sebahagian daripada pentadbiran di Pulau Pinang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 November, 2015.

ADUN tunggal PAS masih mengaku beliau sebahagian Kerajaan PAKATAN HARAPAN P/PINANG

Kenapa Pulau Pinang, tidak di Selangor juga..?

KUALA LUMPUR - Pas telah memutuskan menjadi pembangkang di Pulau Pinang, namun ramai penganalisis melihat Pas juga perlu berbuat demikian di Selangor.

Penganalisis politik berpendapat pendirian Pas itu perlu konsisten dan terpakai di semua negeri.

Setiausaha Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Abdul Halim Sidek berkata, Pas perlu menetapkan pendirian mereka untuk menjadi pembangkang di Selangor, atau menyertai sahaja pakatan baharu pembangkang yang dikenali sebagai Pakatan Harapan. 

Semalam, Pas mengisytiharkan untuk menjadi pembangkang di Pulau Pinang berikutan tindakan kerajaan DAP negeri itu yang memecat 300 anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) daripada kalangan anggota Pas.    

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan dilaporkan berkata ekoran tindakan itu Pas tiada pilihan lain dan perlu bertindak sebagai pembangkang kepada bekas rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat yang membentuk kerajaan negeri Pulau Pinang.

Sementara itu, Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani pula berkata, tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang itu adalah berdasarkan tindakan Pas yang tidak lagi mahu bekerjasama dengan mereka di peringkat Pakatan Harapan.

Beliau juga menegaskan bahawa tindakan Pas Pulau Pinang untuk menjadi pembangkang juga tepat selepas tindakan DAP itu.

"Anehnya, kenapa Pas tidak membuat keputusan yang konsisten dan mempertahankan prinsip mereka dengan turut mengisytiharkan diri mereka sebagai pembangkang di Selangor?," katanya. - Bernama
KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena