Monday 19 June 2017

[Video Skandal 1MDB - Liputan Media Antarabangsa] SENATOR 'Level' Bangang Buta Undang2? Pejabat Tourism Malaysia New York ditutup selepas 23 tahun

Isnin, 19 Jun 2017

Foto Suara Rakyat.
Contoh senator 'level' bangang ketololan yang buta undang-undang..

Bila penolong setiausaha Pergerakan Puteri Umno dilantik sebagai Senator menunjukkan kebangangannya..

Biar bodoh sekalipun janji puas ampu jilat Ameno.

Pejabat Tourism Malaysia New York ditutup selepas 23 tahun

 | June 19, 2017
Pejabat Tourism Malaysia New York akan ditutup secara rasmi pada 30 Jun ini sebagai langkah penjimatan kos, ia menyusul penutupan 14 pejabat pelancongan itu di seluruh Malaysia 23 Januari lalu.
Tourism-Malaysia-New-York

NEW YORK: Setelah beroperasi selama 23 tahun di bandar raya bergelar “Big Apple” ini, pejabat Tourism Malaysia New York yang ditubuhkan bagi mempromosi sektor pelancongan Malaysia dan menarik pelancong, khususnya dari pantai timur Amerika Syarikat (AS) ke Malaysia, akhirnya melabuhkan tirainya.
Walaupun pejabat penuh bersejarah itu akan menutup pintunya secara rasmi pada 30 Jun ini, tetapi sejak beberapa minggu lepas, petugasnya bertungkus lumus memindahkan fail serta perkakas tertentu ke ibu pejabat Tourism Malaysia di Kuala Lumpur, manakala beberapa perabot dan peralatan lain akan diderma atau disumbangkan kepada institusi Malaysia di bandar raya ini.
Pejabat itu turut memaklumkan kepada sejumlah besar pengikutnya serta “Friends of Malaysia” tentang penamatan operasinya. Setakat ini, kira-kira 500 ejen perjalanan dimaklumkan tentang perkara itu.
Penulis Bernama yang menghadiri majlis perasmian pejabat itu 23 tahun lepas, mengikuti secara dekat evolusi usaha mempromosi pelancongan Malaysia yang beralih daripada melayan pertanyaan melalui surat kepada promosi dan usaha pemasaran secara agresif sehinggalah usaha mewujudkan kemudahan komunikasi dan digital serba canggih untuk mempromosi sektor pelancongan Malaysia di negara ini.
Dua daripada staf tempatan paling senior iaitu pengurus pemasaran Mary M. Scully dan eksekutif pemasaran Nurulhuda Abdul Rahim, yang bertugaas selama 23 tahun di pejabat itu, kelihatan sedih tetapi tenang apabila berbicara tentang penutupan pejabat berkenaan.
Kedua-dua wanita itu berkata, mereka akan berehat sebulan dua sebelum melakukan sesuatu yang dirasakan sesuai.
Sementara itu, dalam temu bual dengan Bernama di pejabatnya, Ahmad Johanif Mohd Ali yang merupakan naib presiden terakhir pejabat Tourism Malaysia New York selepas penggal perkhidmatannya berakhir dengan penutupan pejabat itu berkata, keputusan itu diambil sebagai langkah penjimatan kos.
“Sayang sekali, penutupan ini tidak dapat dielakkan. Kami menghargai kesetiaan dan dedikasi staf tempatan kami serta berterima kasih kerana khidmat yang telah mereka curahkan,” katanya.
Penutupan pejabat itu sudah tentu meninggalkan kekosongan yang bukan mudah untuk diisi. Bagaimanapun, usaha penggalakan pelancongan di bahagian pantai timur negara ini akan diterajui pejabat Tourism Malaysia Los Angeles.
Pejabat itu yang sebelum ini bertanggungjawab bagi wilayah pantai barat sahaja, kini diamanahkan dengan tugas meliputi seluruh AS serta rantau lain.
Johanif berkata, pejabat konsul jeneral Malaysia di New York dan Kedutaan Malaysia di Washington juga akan membantu mempromosi Malaysia melalui aktiviti kebudayaan, bagi menonjolkan Malaysia sebagai destinasi pelancongan menarik.
Pejabat Tourism Malaysia New York akan menggunakan Facebook untuk berhubung dengan mereka yang menjadi penghubungnya kerana sambungan telefonnya ditamatkan mulai Ahad ini.
FMT.

1 comments:

Blogger said...

Do you need free Twitter Re-tweets?
Did you know that you can get these AUTOMATICALLY AND ABSOLUTELY FREE by using Like 4 Like?

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena