Wednesday 15 January 2014

'Lembik bak kangkung'...Akibat kegagalan para pegawai medianya...malapetaka buat Najib!

Rabu, 15 Januari 2014

RAKYAT BERHAK MENILAINYA....
Photo: RAKYAT BERHAK MENILAINYA...................???

Rupanya Individu Ini Punca Najib Berterusan Di Caci Maki Oleh Segenap Lapisan Masyarakat

Jika mengambil kira laporan portal berita Asia Sentinel bahawa pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Razak berdepan dengan kebencian merentasi semua lapisan masyarakat, maka tidak salah untuk kita ungkapkan bahawa beliau perdana menteri pertama dalam sejarah negara yang di sumpah seranah, dimarahi dan tidak kurang juga dimaki setiap hari oleh rakyat marhaen.


Saya tidak tahu hendak kategorikan ini sebagai satu pencapaian seumur hidup seorang perdana menteri, ataupun harus dilihat sebagai satu kegagalan serius para pegawai media beliau dalam menjalankan tanggungjawab mereka dengan berkesan.

Lihat sahaja komen-komen para pengguna Facebook dalam laman Facebook Najib.Jika terdapat seribu komen, majoriti komen-komen di situ nyata berbentuk sindirian, cacian, makian malah melepaskan kemarahan akibat kesialan yang dibawa oleh regim Barisan Nasional ini.

Bangga dengan dua juta pengikut, tapi apa guna jika komen-komen semua bersifat negatif?Kini soal utamanya ialah, apa sudah jadi dengan kumpulan penasihat atau pegawai media yang sepatutnya bertanggungjawab untuk membentuk imej positif perdana menteri ini?

Semacam lembik bak kangkung.Malah, ketika isu kangkung yang turut mendapat liputan BBC ini pun, hanya kelihatan Menteri Belia dan Sukan sahaja yang mempertahankan bos beliau sedangkan unit media pejabat perdana menteri semacam tidur kelenaan.

Bukankah ini merupakan tugas penting mereka dalam menjelaskan isu sebenar 'kangkung-gate' ini kepada rakyat melalui media.

Saya sebagai seorang rakyat Malaysia yang sentiasa mengikuti perkembangan politik di Putrajaya khususnya, amat simpati terhadap perdana menteri ini.

Sudahlah dikelilingi dengan barisan menteri yang terkenal dengan kenyataan kurang waras lalu ditambah pula dengan bayangan isteri beliau yang setakat ini sudah dua kali 'berjasa' kepada rakyat, kemudian keadaan bertambah nazak apabila para pegawai media pejabat perdana menteri yang gagal tampil dengan satu mekanisma untuk mendekati rakyat demi mempertahankan maruah dan imej perdana menteri yang saban hari menjadi mangsa cemuhan rakyat.

Tulisan ini tiada niat untuk merendahkan peranan para pegawai media di Pejabat Perdana Menteri, namun harus diakui bahawa kegagalan penasihat dan para pegawai media ini adalah malapetaka buat Datuk Seri Mohd Najib Razak dan tidak mungkin sama sekali zaman kegemilangan beliau seawal diangkat menjadi Perdana Menteri dahulu menggantikan Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi dapat dikembalikan semula.

Kangkung sudah menjadi layu! ~tmi

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena