Tuesday 22 March 2016

Muhyiddin ditawarkan Yang di-Pertua PP? Saya dapat bayangkan Lim Guan Eng di hadapan saya, melutut dan sembah...

Selasa, 22 Mac 2016
Tan Sri Muhyiddin ketika berucap di hadapan lebih 1,000 hadirin di Dewan Orang Ramai Dewan Kg Sungai Ampat, malam tadi.

Muhyiddin Kata Dia Tak Makan Dedak.. Err.. Macam Yang Ada Dalam UMNO Tu..


Tan Sri Muhyddin Yassin mendedahkan beliau ditawarkan jawatan penting selepas dipecat Timbalan Perdana Menteri dan digantung Timbalan Presiden UMNO.

Katanya, beliau ditawarkan jawatan Yang di-Pertua Pulau Pinang dan Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB).

“Saya dapat membayangkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di hadapan saya, melutut dan sembah.

“Kadang-kadang saya terfikir, kenapa saya bodoh dan tidak menerima tawaran ini. Ada orang berpendapat, saya patut ambil RM1 billion dan duduk diam,” katanya di hadapan lebih 1,000 hadirin di Dewan Orang Ramai Dewan Kg Sungai Ampat, malam tadi.

Muhyiddin bagaimanapun mengakui beliau terpaksa menolak semua tawaran itu kerana tidak sanggup mengorbankan prinsip perjuangan.

“Saya tolak tawaran ini kerana ia melibatkan maruah, Jika saya terima, bermakna saya makan dedak (seseorang yang boleh dibeli). Rakyat akan kata Muhyiddin orang nombor satu yang makan dedak.

“Saya tidak boleh mengorbankan prinsip perjuangan,” tegasnya.

Muhyiddin dipecat daripada Kabinet pada Julai tahun lalu dan digantung Timbalan Presiden UMNO pada bulan lalu gara-gara kritikannya terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak melibatkan isu 1MDB dan dana RM2.6 billion.

Beliau antara pemimpin UMNO yang menandatangani Deklarasi Rakyat diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad bagi mendesak Najib meletak jawatan ~ FMT
Posted by Anak Sungai Derhaka 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena