Tuesday 22 March 2016

Umno & Najib boleh 'tidur nyenyak' tugasnya di ambil alih oleh Hadi.

Selasa, 22 Mac 2016

Adakah PAS sudah ambil alih tugas UMNO memperjuangkan politik MELAYU!!!!

Kini Umno dan Najib boleh tidur nyenyak apabila tugas mereka kini di ambil alih oleh Hadi.

Sebelum ini seluruh jentera siber Umno menumpukan sepenuh gerak kerja menyerang Dap dengan pelbagai isu perkauman serta dakwaan keinginan DAP ingin memerintah Negara.

"Melayu hilang kuasa", "Melayu terpinggir", "Memecah belahkan politik Melayu", "Melayu perlu bersatu agar Melayu terus memerintah" dan pelbagai lagi kenyataan yang berbau perkauman kini telah mula di ambil alih tugasnya oleh Hadi.

Kenapa kini Hadi kembali kepada politik perkauman (assobiyah) sedangkan dulu mereka sering mendakwa politik antara kaum tidak ada dalam kamus perjuangan Pas.

Jika beliau mempersoalkan ekonomi orang Melayu jauh terpinggir berbanding bangsa Cina, sepatutnya Hadi harus menuding jari ke arah pemimpin Umno yang menguasai kerajaan, apakah yang telah mereka lakukan untuk mengangkat martabat ekonomi orang-orang Melayu.

Cakap-cakap Hadi sudah mirip kepada jentera kerajaan Biro Tata Negara (BTN). Siapa pun tidak pernah menyangka bahawa Hadi akan kembali ke zaman Asri Hj Muda yang memperjuangkan Melayu-Islam.

Kuasa sekarang ditangan pemimpin Umno. Kenapa Hadi harus menyalahkan DAP tentang kegagalan bangsa Melayu sehingga berpecah belah.
Jika Hadi ingin mengutarakan pepecahan bangsa Melayu, sepatutnya Amanat Banggol Peradong 1981 perlu di tarik balik kerana Amanat inilah yang telah mengundang pepecahan orang melayu khususnya di pantai timur.

Sama ada sedar atau Hadi sengaja berpura-pura lupa, DAP hanya bertanding 50 kerusi parlimen di seluruh Negara daripada jumlah keseluruhan 222 kerusi. Apakah dengan 50 kerusi sudah di kira mampu mentadbir negara yang memerlukan majoriti mudah 112 kerusi untuk memerintah.

Banyak lagi yang boleh di perkatakan di sini untuk menyanggah kenyataan dangkal Hadi berhubung isu orang Melayu.

Bukankah Yang Di Pertuan Agong, Raja-Raja, Perdana Menteri Malaysia, Panglima Angkatan Tentera, Ketua Polis Negara, Hakim Negara, 
Setiausaha Negara terdiri dari bangsa Melayu malah perlembagaan sendiri menyebut hak-hak keistimewaan bangsa Melayu.

Secara anehnya, tiba-tiba Hadi bimbangkan bangsa Melayu.. Bukankah pelik.?
Admin
~#Rakyat_Bangkit

KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena