Saturday 26 March 2016

Nazir: Bon 1MDB Dikendalikan Dengan Cara Sangat Luar Biasa! Putar belit & penipuan 1MDB terus berterusan?

Ahad, 27 Mac 2016
1MDB nyatakan tidak menerima sebarang pemberitahuan rasmi daripada Bank Negara Malaysia (BNM)..

DAN..

BUKTI kenyataan rasmi BNM pada Oktober tahun lepas lagi..

SIAPA PENIPU BESAR !!!
Putar belit & penipuan 1MDB terus beterusan...

Nazir: Bon 1MDB Dikendalikan Dengan Cara Sangat Luar Biasa

PETALING JAYA: Pengerusi Kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Razak menyuarakan keyakinan bahawa sesuatu ‘tidak kena’ berlaku terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Mstar Online semalam melaporkan, Nazir sebagai berkata, jumlah hutang 1MDB adalah jauh lebih banyak daripada modal asasnya.

“Pada tahun 2009, 1MDB menerbitkan RM5 bilion bon ke atas pasaran modal tetapi tidak banyak maklumat yang saya tahu mengenainya.

“Bon itu telah menunjukkan bahawa urusniaga tidak dinilai sewajarnya dan dikendalikan dengan cara yang sangat luar biasa.

“Oleh itu, pada tahun 2009, berdasarkan maklumat awam, saya berkata bahawa ada sesuatu yang tidak kena dalam 1MDB,” kata Nazir menjawab soalan peserta dalam sesi soal-jawab pada sebuah program perniagaan di sini, semalam.

Menurut Nazir, terdapat kurangnya ketelusan dalam urus niaga dan kebimbangan terhadap pertukaran juruaudit dan akaun yang tertangguh.

“Dari segi betapa besarnya salah laku, apa yang salah dan siapa yang melakukan kesalahan, itu adalah tugas Ketua Audit Negara, PAC (Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara) dan tugas-tugas itu masih dalam proses,” katanya.

Beliau berkata, individu bertanggungjawab melakukan sebarang salah laku seharusnya bertanggungjawab terhadap tindakannya supaya tiada siapa lagi yang berani melakukannya sekali lagi.

“Sesuatu yang tidak betul berlaku dalam 1MDB dan tiada siapa boleh menafikannya,” katanya.
BLM.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena