Wednesday 24 April 2019

Kau jangan buat muke kesihan Najib weiiii..! Isham Jalil bekas pegawai khas Najib cuba perbodohkan rakyat terutama pembangang dgn tajuk panas [Video Penyebaran CRT di media sosial satu kesalahan - Peguam]

Rabu, 24 April 2019
KiniTV
Peguam Haniff Khatri Abdulla berkata penyebarkan transkripsi rakaman mahkamah (CRT) di media sosial adalah satu kesalahan dan tidak boleh digunakan atas tujuan kepentingan tertentu . Khamis lalu, video mengenai perbicaraan Najib dimuat naik dalam Facebook bekas pegawai khasnya, Isham Jalil. Video itu menunjukkan, peguam Najib, Shafee Abdullah kelihatan menyoal balas 2 saksi.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, sut
Otai BERSIH
Kau jangan buat muke kesihan Najib weii..!!
Propaganda berbayar Najib .
1. RM238,914 utk propaganda Mandarin.
Wang ini dsalurkn dri akaun peribadi Najib ke akaun Lim Soon Peng bg tujuan mmbyr kerja2 propaganda bahasa mandarin.
-AD Network: Pemilik laman FB 'Ah Jib Gor'
-Akademi Kewartawanan & Informasi Taima: Pemilik rangkaian akhbar 'Chinese Weekly'
2. RM240,000 utk propaganda Melayu / Ingggeris
Wang ini dsalurkn dri akaun peribadi Najib ke akaun Vital Spire Sdn Bhd, bg tujuan mmbyr kerja2 propaganda bahasa Melayu/Inggeris.
-Vital Spire: Pemilik portal Malaysian Digest
3. RM300,000 utk pantau suratkhabar
Wang ini disalurkn dri akaun peribadi Najib ke akaun RHB Centre for Strategic Engagement Sdn Bhd (CENSE)
-CENSE dibyr utk pantau 6 buah akhbar selama 2 bulan (RM150K sebulan). Laporan harian, mingguan & bulanan dihantar ke Jabatan PM.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
KANTOI !!.. Bekas pegawai khas Najib, Isham Jalil terpaksa kutip berita2 dari blog yg telah diubahsuai mengikut selera pembangang utk menghalalkan tindak tanduk beliau sebar muat naik rakaman transkrip kes SRC yg telah dilarang oleh mahkamah.
Untuk makluman pihak mahkamah TIDAK PERNAH keluarkan satu kenyataan, keputusan atau perintah "MAHKAMAH TOLAK PERMOHONAN PENDAKWARAYA BERHUBUNG VIDEO CRT YANG TERSEBAR".
Ini jelas Isham Jalil cuba perbodohkan rakyat terutama pembangang dgn tajuk panas tersebut.
HAKIKATNYA kertas siasatan telah dibuka di bawah Seksyen 203A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 terhadap Isham Jalil berhubung penularan satu klip video dipercayai daripada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) perbicaraan kes Najib yang dimuat naik menerusi laman sosial Facebook.
Tunggulah hasil siasatan selesai dan menunggu pendakwaan kelak.

1 comments:

nick said...

UMNO dan bodoh berpisah tiada. Melayu tak perlu kepada UMNO. Melayu tak perlu kepada penyamun dan melayu tak perlu kepada sang lebai pelampau khawarij. Umat Islam akan lebih kuat bila menolak UMNO dan PAS. Melayu sudah ada di Tanah Melayu sebelum UMNO dan PAS ada pun maka tanpa UMNO dan PAS melayu dan Islam akan tetap ujud dan insyaallah akan terus jadi teras Malaysia.

Nick.
cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena