Thursday 4 April 2019

[Video HEY LENGGONG, Ini bukan awak punya level] RIAU ESTET Tanah TH terlepas begitu sahaja, rugi rugi tau walaun & Sejuta Doa buat al-Aqsa disekat! PRK Rantau BILA BNM NAK BUKA SEMULA KES RM 10 JUTA?

Jumaat, 5 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks
TH untung masa BN dakwa mereka (baca macai). Untung dari mana? Jual aset semata-mata nak beri hibah?
Pakatan Harapan Supporters
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang
AWAS!
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

GEMBIRA. Beberapa hari lepas saya menerima undangan dari Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) untuk memyampaikan ceramah/tazkirah berkenaan Gaza, Palestin di Masjid Bukit Besar, Kuala Terengganu pada 4hb April ini.
Mohd Afandi Salleh
HIBA. Pada pagi ini (3hb. April) saya menerima panggilan dari pegawai JHEAT memaklumkan ceramah saya dibatalkan atas sebab-sebab tertentu.
Adakah kerana saya sebagai Timbalan Naib Canselor UniSZA sebuah institusi Kerajaan Pusat atau bukan penyokong Pas?, itu saya tidak pasti.
Cuma beliau memaklumkan orang politik telah arah untuk menyekat saya dari menyampaikan ceramah Sejuta Doa buat al-Aqsa.
BILA BNM NAK BUKA SEMULA KES RM 10 JUTA?
Tamrin Tun Ghafar
Jumaat – 22/06/18
1. Tindakan pertama Mohamad Hassan atau Mat Hassan, apabila dilantik sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan ialah menghantar RM 10 juta ke London.
2. Wang tersebut dihantarnya melalui sebuah syarikat Pengurup Wang atau Money Changer.
3. Di atas kesalahan tersebut, Bank Negara Malaysia atau BNM telah mengambil tindakan terhadap syarikat tersebut tetapi tidak terhadap Mat Hassan.
4. Berkali-kali Pembangkang ketika itu mempersoalkan perkara tersebut di Dewan Negeri dan Parlimen tapi tidak dihiraukan.
5. Apakah di bawah Kerajaan sekarang BNM dan SPRM masih mahu menutup kes ini begitu saja sedangkan kes-kes yang lebih ringan diburu sehingga ke lubang cacing?
6. Selain dari kes di atas, rakyat Negeri Sembilan khususnya begitu benci dengan Datuk Azman, abang kepada Mat Hassan yang bertindak seperti ‘Besar Sudu Dari Senduk’ sepanjang beliau menjawat jawatan MB selama ini.
7. Dato Azman adalah orang yang membolot hampir semua kontrak di pejabat-pejabat daerah melalui pelbagai syarikat yang beliau mempunyai kepentingan.
8. Seorang lagi adik kepada MB bernama Dato Ghani Hassan bekas ADUN Rantau juga dilaporkan mempunyai kekayaan bernilai jutaan ringgit.
9. UMNO telah menjadi parti keluarga semasa era Mat Hassan di mana abang (Dato Azman) sebagai Setiausaa, manakala adik (Dato Ghani) menjadi Bendahari tak rasmi sehingga menyebabkan rakyat meluat dan menolak BN dalam pilihanraya lalu.
10. Beliau ini umpama bunga ros yang hanya cantik dilihat tapi penuh dengan duri.
11. Menjelang PRU-14 yang lalu, Mat Hassan menggalakkan Pemuda BN di kawasan Parlimen Rembau bertindak ganas dengan menterbalikkan meja jika terjumpa mereka yang menentang kerajaan di kedai-kedai kopi.
12. Sepatutnya sebagai seorang MB beliau tidak bertindak seperti seekor binatang buas dan ganas.
13. Walau pun menang tanpa bertanding, oleh kerana calon Pembangkang dihalang dari memasuki Dewan ketika penamaan calon, namun kiraan undi membuktikan calon Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin kalah teruk di kawasan DUN Rantau di mana Mat Hassan sebagai ADUNnya.
14. Jika UMNO terus memilih orang sebegini sebagai Timbalan Presidennya, maka sudah patutlah UMNO dikuburkan oleh rakyat yang bencikan penyelewangan kuasa dan rasuah.
15. Semoga BNM, SPRM dan Bukit Aman bertindak segera terhadap beliau sebelum Parlimen bersidang pada pertengahan Julai nanti.
Terima Kasih.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena