Wednesday 10 April 2019

[Video Terbaikk DSAI..PM ke 8 Malaysia] RM6,000 juta! UMNO yang curi, kini PH terpaksa bayar & Siasat TMJ? KDN serah pada polis.

Khamis, 11 April 2019
Imej mungkin mengandungi: teks
RM6,000 juta! UMNO yang curi, kini PH terpaksa bayar. Jahat!
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks dan rakaman dekat
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

Siasat TMJ? KDN serah pada polis

Timbalan Menteri Dalam Negeri Mohd Azis Jamman berkata pihaknya menyerahkan kepada kpolis untuk memutuskan jika tindakan perlu diambil terhadap Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim.
“Kita di peringkat kementerian ini, kita serahkan kepada pihak polis untuk membuat tindakan dan berpandukan kepada laporan polis kalau ada,” katanya dalam sesi soal jawab di parlimen hari ini.
Beliau menjawab soalan Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau), yang bertanya sama ada kenyataan TMJ di media sosial dikira melanggar Akta Hasutan 1948 dan kerajaan bersedia bertindak terhadap baginda.
Ismail berkata apa yang berlaku menyebabkan rakyat resah dan menjejaskan kestabilan politik sera kewibawaan kerajaan.
“Dalam masa sama, rakyat dan raja tak boleh dipisahkan,” katanya.
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kelmarin memberi amaran tindakan boleh dikenakan terhadap TMJ jika menghasut dan menegaskan baginda tidak kebal di sisi undang-undang.
Menjawab di Twitter, TMJ mempersilakan tindakan itu dan menegaskan beliau cuba membela perlembagaan, Raja-raja Melayu dan agama Islam.
Tunku Ismail bertikam lidah dengan Mahathir berhubung kehendak kerajaan untuk meratifikasi Statut Rom Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC).
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena