Wednesday 10 April 2019

[Video Tok Mat, Siapa Kasi Itu Wang 10 Juta Ringgit?] Jadi, berapa jumlah sebenarnya kekayaan Tok Mat? MA63 Mengapa UmnoBaru & BN + GPS + PIS berkecuali & membantah? Rakyat Sarawak patut tolak GPS neh!

Khamis, 11 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
MASIH INGAT ketika Mat Hasan terlibat skandal RM10 juta dahulu tak pernah pun beliau kata ketika itu duit tersebut digunakan utk beli apartment di London. Malah senyap2 namanya telah dibersihkan oleh Peguam Negara ketika itu sebelum pun kesnya nak dibawa ke mahkamah.
KENAPA BARU SEKARANG DIBERITAHU duit tersebut digunakan utk beli apartment di London?
TIBA-TIBA harini kata terlupa nak beli rumah di Seremban, padahal boleh plok bg alasan nak beli rumah di London.

SPRM di era BN berkuasa boleh lah kamu lepas. Siasatan boleh dilakukan semula kerana ada keraguan dalam siasatan oleh SPRM di bawah era BN sebelum ini di mana hanya pengurup wang saja yang didapati bersalah dan dikenakan denda BERBANDING MAT HASAN TERLEPAS BEGITU SAJA..
Biasanya juga, jika seseorang itu sudah mampu membeli sebuah apartment secara tunai berharga RM10 juta, dia mungkin ada berpuluh juta lagi dalam akaun banknya.
Jadi, berapa sebenarnya jumlah sebenar kekayaan Tok Mat?
#PRKRantau
Kami Viral
Pernah GM lontarkan penulisan di sini mengatakan ada Pro & Kontra utk sdra Mahathir bawa ramai kalangan Umno Baru & BN ini ke dalam Parti Bersatu. GM pada ketika itu pun tidak bersetuju kerna ia buleh jadi bom jangka. Pro nya ialah kerajaan pimpinan PH cuba cukupkan kuota 2/3 di Parlimen mengubah & memperbaiki perlembagaan sepertimana Perjanjian Malaysia 1963.
Apa yg PH cuba lakukan adalah bagi sama ratakan 3 pihak iaitu Sememenanjung, Sabah & Sarawak membentuk Kerajaan Persekutuan. Ini peringkat pertama PH cuba lakukan!
Detik dah ada depan mata, tapi Umno Bru & BN + GPS + PIS acapkali kata kerajaan tergesa2 & perlu bawa kepada Jawatankuasa Pemilih (Select Committee) parlimen.
Tergesa2 bagaimana di maksudkan... dan Rahman Dahlah dari parti Umno Baru itu kata menteri undang2 tak buat homework ?
Sewaktu umno baru & bn memerintah, GST itu lulus di Parlimen jam 5 pagi dan dalam keadaan tergesa2. Ramai ahli parlimen PH tidak ada pada ketika itu...kalian berpakat semata GST nak lulus jam 5 pagi. Apakah kalian sudah bincang ? Lupakah... ?
Rakyat Sabah & Sarawak acapkali kata di anak tirikan oleh Semenanjung. Masakan tidak, pentadbiran lama sengaja biarkan 2 buah negeri itu dalam keadaan lemah dan di anggap setara kpd negeri lain. Kali ini Kerajaan Malaysia pimpinan PH cuba lakukan perubahan peringkat pertama untuk 2 buah negeri itu setara kepada Semenanjung membentuk Malaysia.
Tapi sapa yg gagalkan ? Umno Baru & BN + GPS + PIS itulah!!!
Kerap GM dengar rakyat berkata, nak bawa Sabah & Sarawak keluar dari Malaysia & nak buat negara sendiri.
Apakah kalian warganegara ini tidak berfikir, apabila mana2 dari 3 pihak tersebut keluar dari perjanjian asal dgn British, natijahnya Malaysia mungkin tidak lagi wujud, dan berkemungkinan besar 3 buah pihak iaitu Semenanjung, Sabah & Sarawak ini kembali ke tangan jajahan British ?
Cukup mudah celuparnya kata nak keluar dari dari Malaysia & buat negara sendiri. Sedar atau tidak, negara Malaysia ini wujud dari keizinan penjajah British menerusi perjanjian yg mana akhirnya barulah umumkan Kemerdekaan!
Kita Merdeka bukan sebab perang dgn British, kita Merdeka kerna keizinan British menerusi perjanjian. Ini adalah bukti nyata & fakta tak buleh mana2 sangkal!
Jika Sabah & Sarawak itu keluar, dua buah negeri ini kan kembali ke tangan British. Kelak nak wujudkan negara sendiri tak buleh...pasepa ? Kerna ia adalah tanah jajahan British! Silap hari, segala aset alam seperti bahan galian serta hutan buta2 ja milik Ratu yg ada kini.
Kalian nak perkasakan MA63, itulah yg sedang PH lakukan pada peringkat pertama cuba samaratakan 3 pihak terlebih dahulu. Pindaan lain akan berlaku selepas itu... dari sanalah Sabah Sarawak itu kan kembali ke satu meja bersama Semenanjung cari persefahaman dalam meneruskan apa2 perjanjian yg di buat dalam MA63.
Mungkin Queen Elizabeth itu terlepas pandang akan Singapore yg terlepas. Tetapi jika ia berlaku lagi, kita dan keseluruhan intipati yg ada dalam negara ini bermasalah.
Perjanjian British itu masih laku wahai kalian... Kerajaan PH ini cuba uruskan & perbaiki mana2 kelompongan yg ada setelah di biarkan dan di abaikah oleh pentadbiran lama lebih 60 tahun.
Nah... rakyat Sabah & Sarawak nilaikan sendiri. Umno Baru & BN + GPS + PIS ini tidak mahu Sabah & Sarawak itu setaraf dgn Semenanjung. Cuba tanya mereka apa jawapannya...
Kelak mereka kan berkata, "Kita bukan tidak bersetuju, tapi hanya berkecuali sahaja". Peluang ke emasan telah ada di depan mata... siapa yg menggagalkan ? Sendiri fikirlah...
Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.
Note: Untuk makluman, MA 63 telah di buat pindaan pada tahun 1976 yg di sokong majoriti 2/3 termasuk ahli parlimen Sabah & Sarawak itu sendiri dgn Downgrade 2 Sabah & Sarawak sama seperti negeri lain dalam Semenanjung. PH pada tahun 2019 cuba kembalikan Sabah & Sarawak setara kepada Semenanjung kembali kepada mengikut perjanjian asal tahun 1963 itu sendiri. Persoalannya, mengapa Umno Baru & BN + GPS + PIS berkecuali & membantah ? Kalian dah ada jawapannya...

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena