Sunday 25 June 2017

[Video Najib UMNO Berharapan Cerah Akan Kalah & Dipenjarakan] Presiden PAS semakin 'celaru serta haru-biru'? Aduh...jangan malukan diri sendiri Tok Guru!

Isnin, 26 Jun 2017

Foto Minaq jinggo.

HAJI HADI AWANG KURANG CERDIK TAK FAHAM ANTARA CAMPUR TANGAN DENGAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG BERTERASKAN AMALAN JENAYAH!! - Khairuddin Abu Hassan
Saya tak faham apa dah jadi dengan presiden PAS iaitu haji hadi awang yang nampak semakin celaru serta haru-biru!!
Presiden PAS ini tak faham di antara campurtangan negara asing dengan tindakan undang-undang berdasarkan perbuatan salahlaku jenayah!!
Tindakan DoJ (jabatan kehakiman negara amerika syarikat) adalah kerana beberapa pengkhianat bangsa serta tanahair telah menyelewengkan duit syarikat 1mdb berjumlah berbilion ringgit dan membeli harta-benda di amerika syarikat menggunakan wang haram yang telah dicuri itu!!
Pendirian DoJ mengambil tindakan undang-undang keatas para pengkhianat tanahair ini adalah kerana perbuatan penyelewengan, rasuah dan pengubahan wang haram yang salah di sisi undang-undang!!
Sikap haji hadi awang membuktikan presiden PAS serta partinya merelakan diri mereka bersekongkol dengan amalan rasuah dan penyelewengan!!
Sebab itu saya selalu kata PAS bukan parti yang berteraskan kepada agama tetapi mereka adalah orang politik yang serba lemah sanggup bersekongkol dengan perdana menteri paling korup demi agenda kepentingan survival politik PAS semata-mata!!
Demi kepentingan 'dedak haram' bagi menyambung tali-hayat survival parti mereka sanggup ketepikan aqidah agama dan wadah perjuangan asal parti PAS.
Sekiranya PAS bekerjasama dengan umno serta BN dalam apa cara sekalipun; yakinilah bahawa 80% daripada ahli-ahli akar umbi PAS akan menolak mereka pada pru14 nanti.
PAS bakal mencatat rekod paling buruk dalam sejarah mereka menghadapi pilihanraya umum yang datang!!
Ahli-ahli akar umbi PAS tidak akan berkompromi sama sekali dengan sikap celaru serta haru-biru haji hadi awang di dalam mempertahankan perdana menteri paling korup yang sedang memimpin kerajaan kleptokrasi yang mengkhianati keseluruhan rakyat malaysia pada hari ini!!
Haji hadi awang tolonglah jangan mempersendakan aqidah agama islam demi agenda kepentingan survival politik PAS!!
Letaklah kepentingan syariat agama islam di atas agenda kepentingan politik PAS kerana Allah swt Maha Mengetahui dan sedang memerhati kesesatan aqidah agama serta wadah perjuangan asal parti PAS!!
PAS sedang mempertahankan rasuah, penyelewengan dan segala bentuk salahlaku kerajaan kleptokrasi yang dipimpin oleh perdana menteri yang paling korup dalam sejarah politik tanahair kita!!
Ikhlas dari;
KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Koordinator
Deklarasi Rakyat
26 Jun 2017

Aduh...jangan malukan diri sendiri Tok Guru!!!

SHAHBUDIN HUSSIN
Umpama hadiah hari raya kepada Najib Razak, Presiden Pas, Hadi Awang dalam tulisan terbarunya berkata, isu 1MDB perlu diselesaikan secara dalaman tanpa menjemput pihak asing untuk menyelesaikannya.
“Apa pun keputusan isu dalaman kita, biar mahkamah kita sendiri menyelesaikan atau mahkamah rakyat kita menyelesaikannya.
“Sebodoh-bodoh dan sezalim-zalim pihak dalaman kita, biar kita yang tanggung sendiri dan akhirnya berkat kesabaran, pasti sedar dan insaf,” katanya.
Tambah Hadi lagi, pihak asing selama-lamanya hanya mencari peluang untuk menjaga kepentingan mereka, walaupun mengorbankan rakyat Malaysia.
Aduhhh...adakah Tok Guru Hadi Awang sebenarnya benar-benar tentang isu 1MDB ini sehingga menulis sedemikian rupa?
Kenapa memalukan diri sampai begitu sekali?
hadi TMIKenapa Tok Guru yang berpengetahuan agama dan tahu halal haram sesuatu perkara boleh mengeluarkan kenyataan yang bagaikan "lebih UMNO daripada luahan hati perut pemimpin UMNO sendiri"?
Mengaitkan penyiasatan terhadap 1MDB dengan campurtangan asing hanya merendahkan pemikiran Tok Guru sehingga sama taraf dengan Annuar Musa dan Salleh Said Keruak yang semua orang tahu pangkat dan jawatan yang diperolehi mereka semata-mata kerana kuat mengampu saja?
Adakah Tok Guru juga sedang mengampu Najib?
Tok Guru, penyiasatan oleh beberapa negara terhadap skandal 1MDB tidak sama-sekali bermakna jemputan kepada kuasa asing untuk campurtangan, tetapi kerana jenayah berkenaan dilakukan di negara berkenaan?
Di Singapura, beberapa hukuman telah dijatuhkan dan bank ditutup, di Switzerland dan Luxembourg pula ada bank telah didenda dan Amerika melalui DOJ, proses penyitaan harta sedang dalam prosesnya, ia berlaku bukanlah kerana kita menjemput mereka, sebaliknya kerana kesalahan berkaitan penipuan serta penggubahan wang haram telah berlaku di negara-negara tersebut?
Tanpa dijemput pun, jika jenayah berlaku di negara mereka, tindakan tetap akan diambil oleh berdasarkan undang-undang yang mereka ada tanpa mengira di Malaysia dekat dengan tarikh pilihanraya atau tidak?
Selain itu, sudahkah Tok Guru membaca kenyataan Kedutaan Amerika dua hari lalu yang amat jelas dan mudah untuk difahami.
Jurucakapnya memberitahu, tindakan DOJ berkaitan 1MDB tidak sama-sekali bermaksud campurtangan asing, tetapi suatu inisiatif melindungi pasaran dan sistem kewangan Amerika daripada penipu wang.
"Matlamatnya adalah untuk mendapatkan semula aset dan mengembalikannya demi faedah negara yang terjejas, jelas jurucakap itu lagi.
Adakah Tok Guru faham mengenainya?
Tak malukah Tok Guru kepada pihak berkuasa negara lain yang ingin mengembalikan harta-harta hasil wang yang dicuri kepada kita, tetapi kita sesedap mulut pula mengatakan ia seolah-olah campurtangan asing?
Tok Guru juga harus faham dengan pemecatan secara mengejut Gani Patail sebagai Peguam Negara dan digantikan dengan Apandi Ali, harapan untuk melihat sebarang salah laku 1MDB dibawa ke mahkamah sudah tertutup sama-sekali.
Lihat saja banyak tindakan beliau sejak memegang jawatan itu, peranannya lebih untuk menyucikan 1MDB daripada menegakkan keadilan demi kepentingan rakyat dan negara.
Apa lagi harapan kita?
Satu-satunya ialah melalui mahkamah rakyat seperti yang turut disebut oleh Tok Guru sendiri.
Tetapi, di mana pula pendirian Tok Guru dalam perkara itu?
Kenapa Tok Guru sendiri lebih condong kepada Najib yang seluruh dunia tahu 1MDB itu adalah "anak kesayangannya" dan Jho Low yang berperanan mencatur segala-galanya pula adalah rakan karib keluarganya? (ShahbudinHusin 24/06/2017)

1 comments:

Dr said...

Hj hadi kena jawab dgn Allah swt nanti... diatas pendirian dan kenyataan beliau tersebut. Semoga Allah swt memberi taufik dan hidayat pada nya... ujian besar sbg ulamak...

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena