Saturday 29 March 2014

MH370 Jangan Keliru: BERSATU untuk negara tak sama dengan BERSATU untuk BN!

Ahad, 30 Mac 2014

Gambar: #MH370 hilang FBI sahkan Kapten Zaharie TIDAK SABOTAJ... namum macai Umno duk galak FITNAH Kapten Zaharie... standard otak macai UMNO 'cap ayam' cipta FITNAH untuk menyalahkan  lawan parti politik anutan mereka...

#MH370 hilang FBI sahkan Kapten Zaharie TIDAK SABOTAJ... namum macai Umno duk galak FITNAH Kapten Zaharie... standard otak macai UMNO 'cap ayam' cipta FITNAH untuk menyalahkan lawan parti politik anutan mereka...

TRAGEDI MH370 ... JANGAN KELIRU ... BERSATU UNTUK NEGARA TIDAK SAMA DENGAN BERSATU UNTUK KERAJAAN BARISAN NASIONAL.


Kita mesti faham dan tahu membezakan perbezaan di antara kerajaan dan negara. Ianya suatu perbezaan yang besar. Dan meminta orang ramai untuk bersatu bagi negara ini benar-benar berbeza daripada meminta orang ramai untuk bersatu untuk kerajaan.

Lebih-lebih lagi pada hari-hari dan minggu selepas tragedi penerbangan pesawat MH370 dimana 239 penumpang termasuk anak kapal hilang tanpa dapat dikesan. Rakyat yang telah diminta bersatu bersama-sama mendoakan untuk penumpang ,pesawat dan juga negara.

Itu tidak bermakna bahawa mengkritik ketidakcekapan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi atau andaian yang tidak tepat dan karut malut daripada Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Abdul Rahim Bakri adalah tidak patriotik .

Mereka adalah ahli-ahli politik yang dipilih ke parlimen dan dilantik untuk jawatan awam sebagai menteri dan timbalan menteri oleh kerajaan yang memerintah . Mereka tidak negara. Kita semua sebagai rakyat adalah negara.

Mereka mewakili kita di Parlimen dan mereka yang memegang jawatan eksekutif perlu menjalankan tanggung jawab dan amanah mengawasi dan membimbing kementerian yang diketuai mereka dengan memastikan negara ini berjalan dengan baik.

Dan jika ia tidak berjalan dengan baik , tindakan sewajarnya perlu diambil untuk mendapatkan kembali ke landasan yang betul.

Jadi, ia adalah menarik untuk melihat bagaimana media arus perdana cuba berlagak dengan ambil kesempatan tragedi penerbangan MH370 telah menyatukannegara ini.

Semua rakyat Malaysia cintakan negara. Apa lagi dalam masa negara ditimpa tragedi dan kesedihan.

Kerana perasaan cintakan negara inilah yang berjaya memujuk sebilangan besar rakyat Malaysia untuk mengundi 5 Mei lepas. Atas perasaan patriotik yang sama telah membuat rakyat Malaysia bertekad dan bersatu untuk memerangi rasuah , kronisme , penyelewengan, ketidakcekapan, politik perkauman  dan cauvinisme .

Walaupun ahli-ahli politik yang berusaha untuk memecah belahkan kita dengan permainan politik perkauman sempit dan jijik untuk kepentingan mereka sendiri namun atas sifatkan cinta dan kasihkan negaralah rakyat bersatu padu untuk memperbaikinya dari negara kita terus musnah hancur lebur..

Sama seperti kritikan terhadap cara pengendalian kerajaan UMNO/Barisan Nasional dalam tragedi MH370, ianya tidak perlu dilihat sebagai kritikan terhadap Malaysia, bersatu di belakang negara ini pada masa kesedihan tidak boleh dianggap sebagai bersatu dibelakang Najib dan kawan-kawan yang sewaktu dengannya..

Kami adalah rakyat Malaysia dan kita hanya mempunyai satu negara untuk dipanggil rumah dan tanah air. Tetapi kita mempunyai pilihan memilih kerajaan mana yang kita mahu untuk diberi amanah dan tanggung jawab mengurus tadbir negara kita.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena