Wednesday 19 March 2014

MH370: Amerika dalang disebalik kehilangannya... MH370 ditemui di Pulau Maldives... Thailand kesan radar pesawat

Rabu, 19 Mac 2014
Gambar menarik kepulauan Maldives…

Thailand kesan radar pesawat MH370


Negara-negara barua USA sengaja meneruskan usaha mencari dan menyelamat MH370 meskipun mereka tahu akan perkara sebenar. Kecelaruan maklumat yang disampaikan pihak berkuasa Malaysia menggambarkan segalanya ada matlamat dan misi tertentu kuasa besar yang menggunakan Malaysia sebagai alat mencapai matlamat itu.

Malaysia sebagai negara kerdil dari segala sudut terutama ekonomi dan ketenteraan tentu sahaja tidak berani menentang hasrat USA.

USA pernah mengorbankan sejumlah besar rakyatnya demi melaksanakan hasrat menyerang dan menguasai Afghanistan dan Irag. Jika USA sanggup mengorbankan sebegitu ramai rakyatnya, apakah yang mereka sangsikan untuk mengorbankan sebahagian kecil rakyat dunia demi kepentingan ekonomi dan ketenteraan mereka?

Nah baca berita pencarian diteruskan tetapi tidak mahu menyiasat Pengkalan Amerika di Garcia

Misi mencari dan menyelamat antarabangsa untuk MH370 masuk hari ke 12 dengan Thailand sekarang mengatakan tentera mereka mengambil masa 10 hari untuk melaporkan blip radar yang berkemungkinan daripada pesawat Malaysia Airlines yang hilang “kerana kami tidak memberikan perhatian kepadanya"

India juga mengatakan Boeing 777-200ER yang membawa 239 orang itu berkemungkinan tidak berjaya dikesan melalui Lautan Hindi yang jarang melakukan semakan radar.

Kedua-dua laporan tidak memberikan petunjuk baru untuk mencari pesawat hilang itu yang dikatakan “misteri penerbangan yang tidak pernah berlaku sebelum ini” selepas hilang di udara pada awal pagi 8 Mac dalam perjalanannya ke Beijing.

Pegawai tentera Thailand mengatakan semalam, radar tentera mengesan sebuah pesawat yang dipercayai mungkin pesawat MH370 terbang melalui Selat Melaka selepas beberapa minit sistem komunikasi pesawat Malaysia itu dipadamkan.

Jurucakap Tentera Udara Thailand, Naib Marsyal Udara Montol Suchookorn berkata, tentera tidak mengetahui pesawat yang dikesan merupakan pesawat MH370, lapor Canadian Broadcasting Corporation di laman sesawangnya.

Kegagalan Thailand berkongsi maklumat dengan cepat mungkin tidak mengubah apa yang pihak berkuasa Malaysia tahu sekarang, tetapi menimbulkan persoalan bagaimana sesetengah negara berkongsi maklumat ketenteraan mereka, kata portal berita tersebut.

Gabungan 26 negara, termasuk Thailand, sedang mencari pesawat MH370 dengan krew carian mencari di dua lengkok wilayah gergasi sebesar saiz Australia – separuh daripadanya di laut terpencil di selatan Lautan Hindi. Pasukan penyelamat sebelum ini mengadakan operasi pencarian di Teluk Thailand, tetapi menemui kegagalan.

Pencarian untuk pesawat hilang itu merupakan antara yang terbesar dalam sejarah penerbangan.

Tentera Laut Amerika Syarikat (AS) mengatakan pesawat pengawasan P-3 dan P-8 bergerak melalui lautan dengan kaedah yang dikenali sebagai "memotong rumput," sementara menggunakan radar untuk mengesan sebarang serpihan bergerak di dalam air dan menggunakan kamera beresolusi tinggi untuk mengambil gambar.

MH370 ditemui di Pulau Maldives


Ini satu lagi berita yang cuba mengalihkan perhatian pemerhati dari Diego Garcia. Diego Garcia dilaporkan memiliki tiga landasan terbang. Satu adalah landasan tentera USA dan dua lagi adalah landasan terbang rahsia yang pastinya ada kaitan dengan USA.

Justeru ramai mengesyaki Amerika adalah dalang disebalik kehilangan MH370, pelbagai helah daya dilakukan untuk mengalih pandangan pemerhati terutama keluarga penumpang pesawat MH370 dari Diego Garcia.

Inilah berita lewat setelah Diego Garcia jadi tumpuan pengkaji dan pemerhati. Mengapa baru sekarang disiar? Setelah dua belas hari MH370 hilang!!!

Penduduk Kuda Huvadhoo di Dhaal Atoll di Maldives dilaporkan melihat sebuah “pesawat jumbo terbang rendah” di atas rumah mereka pada awal pagi 8 Mac, hari yang sama Malaysia Airlines penerbangan MH370 hilang.

Dalam satu laporan oleh akhbar harian Maldives iaitu Haveeru, penduduk menjelaskan bahawa pesawat itu terbang di Kuda Huvadhoo kira-kira pukul 6.15 pagi dengan menggambarkan ia berwarna putih dengan jalur merah.

Skim warna itu adalah hampir sama dengan yang digunakan oleh pesawat Malaysia Airlines termasuk Boeing 777 untuk penerbangan MH370.

Saksi-saksi yang melihat pesawat itu bersetuju bahawa ia membuat penerbangan dari utara sehingga ke tenggara ke arah Addu, di selatan Maldives, dan kesemua mereka memberi komen mengenai bunyi kuat dari pesawat itu apabila terbang melintasi pulau itu.

Salah seorang saksi dapat melihat pintu pesawat dengan jelas, malah ia turut dipersetuji oleh seorang saksi lain.

“Ada yang keluar dari rumah mereka untuk melihat apa yang menyebabkan bunyi bising yang kuat,” kata saksi, dan dilaporkan bahawa Anggota Majlis pulau itu, Mohamed Zaheem mengatakan bahawa penduduk lain di Kuda Huvadhoo turut bercakap mengenai kejadian itu.

Haveeru turut memetik seorang pakar penerbangan tempatan, yang berkata ia mungkin pesawat MH370 yang diterbangkan sehingga ke Maldives, sambil menambah bahawa kemungkinan sebarang pesawat terbang di atas pulau itu adalah sangat rendah.

Pesawat MH370 yang membawa 239 penumpang dan anak kapal , berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) menuju ke Beijing pada 8 Mac, mendapat perhatian antarabangsa sejak kehilangannya pada awal pagi hari yang sama.

Posted by 

GEMPAR!!! Penduduk Maldives Jumpa MH370?


NEW DELHI 19 Mac - Sebuah portal berita dari Maldives mendakwa bahawa penduduk di Pulau Maldives melihat sebuah jet terbang rendah pada 8 Mac, iaitu hari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 hilang.

Menurut laporan laman web Haveeru, salah seorang penduduk di kawasan pedalaman pulau itu, Kuda Huvadhoo berkata, beliau telah melihat sebuah pesawat terbang rendah pada hari pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing hilang daripada radar.

Beliau menjelaskan, penduduk Kuda Huvadhoo melihat pesawat itu sekitar jam 6.15 pagi pada 8 Mac.

Laman web itu turut melaporkan, penduduk pulau itu memberi gambaran pesawat bewarna putih dengan jalur merah merentasinya menyerupai pesawat MAS.

Malah saksi dari Kuda Huvadhoo turut mengakui  kapal terbang itu dalam perjalanan utara ke tenggara, menuju ke penghujung selatan Maldives. foto - news.com.eu

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena