Friday 5 September 2014

Penagih Dadah: Tertinggi di Perak & Kedah...Yang dijaja SUKU SAKAT UMNO SELAMA INI Kelantan aje...

Jumaat, 5 September 2014
KELANTAN YANG SELALU DIJAJA OLEH SUKU SAKAT UMNO SELAMA INI
Gambar: Jom kita lihat FAKTA STATISTIK PENAGIH DADAH mengikut negeri yg di keluarkan oleh Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) ... dari carta yg disiarkan negeri mana paling ramai penagih DADAH...

APA KAH KELANTAN YANG SELALU DIJAJA OLEH SUKU SAKAT UMNO SELAMA INI...?
Jom kita lihat FAKTA STATISTIK PENAGIH DADAH mengikut negeri yg di keluarkan oleh Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) ... dari carta yg disiarkan negeri mana paling ramai penagih DADAH...

APA KAH KELANTAN YANG SELALU DIJAJA OLEH SUKU SAKAT UMNO SELAMA INI...?

Gambar: EDISI KUMAN DI ANTARTIKA MACAI UMNO NAMPAK .. IKAN PAUS BERGAYUT DIKELOPAK MATA LANGSUNG BUTA. 
http://omakkau.blogspot.com/2014/09/edisi-kuman-di-antartika-macai-umno.html
EDISI KUMAN DI ANTARTIKA MACAI UMNO NAMPAK .. IKAN PAUS BERGAYUT DIKELOPAK MATA LANGSUNG BUTA.
http://omakkau.blogspot.com/2014/09/edisi-kuman-di-antartika-macai-umno.html

EDISI KUMAN DI ANTARTIKA MACAI UMNO NAMPAK .. IKAN PAUS BERGAYUT DIKELOPAK MATA LANGSUNG BUTA.


Ini baru Miri sahaja, belum masuk Kuching, Kapit, Bintulu, Sibu, Limbang, Mukah, Sri Aman, Samarahan, Sarikie dan Betong.

Yang macai UMNO nak burukkan Kelantan yang diperintah PAS/PR adalah seluruh negeri .. yang ngisap dan terlibat dalam salah guna dadah bukannya anak-anak ahli PAS pun.. tak tuduhnya ianya anak-anak ahli UMNO.


MIRI 14hb Ogos 2014:- Seramai 409 individu ditahan di Bandaraya Miri kerana terbabit dalam pelbagai kesalahan dadah dalam tempoh Januari hingga 10 Ogos tahun ini, meningkat 31 peratus berbanding 308 tangkapan dalam tempoh sama tahun lepas.
 
Ketua Polis Miri, Asisten Komisioner Gan Tian Kee berkata, nilai rampasan dadah berjumlah RM109,655 berbanding RM40,726 dalam tempoh sama tahun lepas.
 
"Dari segi rampasan dadah, syabu masih menjadi dadah paling banyak digunakan dengan 311.15 gram telah dirampas pada 1 Januari hingga 10 Ogos tahun ini berbanding 84.44 gram tempoh yang sama tahun lepas,"katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
 
Gan berkata, rampasan dadah jenis ganja menunjukkan penurunan apabila sebanyak 110.05 gram dirampas dalam tempoh yang sama pada tahun ini berbanding 942.96 gram pada tahun lepas.
 
"Dalam tempoh sama 66 orang ditangkap di bawah Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983 berbanding 42 orang pada tahun lepas dengan peningkatan sebanyak 57 peratus dan kini mereka dihantar ke Pusat pemulihan Penagihan Narkotik (Puspen)," katanya. - Bernama

Yang ini pula seluruh Sarawak bagi tempoh 3 bulan .. di ulangi 3 bulan pertama tahun ini..
KUCHING 18 April - Hasil operasi berterusan, tangkapan ke atas individu yang melakukan pelbagai kesalahan berkaitan dadah di negeri ini, meningkat bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri, Supritendan Moses Agat berkata, sebanyak 39 kes dan 55 tangkapan dilakukan berbanding 31 kes dan 49 tangkapan bagi tempoh yang sama tahun lalu.

Katanya, dalam tempoh sama, sebanyak 1,414 kes dan 1,876 tangkapan telah dilakukan berbanding sebanyak 1,261 kes dan 1,331 tangkapan tempoh sama tahun lalu.

'Polis mengenal pasti kebanyakan dadah itu diseludup masuk melalui Sarikei dan diedarkan ke Kuching, Betong, Sri Aman dan Saratok,' katanya.

Beliau berkata demikian dalam Majlis Serah Terima Tugas antara Moses Agat dengan Supritendan Lukas Aket yang disaksikan Pesuruhjaya Polis negeri, Datuk Muhammad Sabtu Osman di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuching, di sini kelmarin.

Lukas, 49, yang berkhidmat dalam pasukan hampir 30 tahun memulakan tugas sebagai Ketua Jabatan Narkotik Sarawak hari ini bagi menggantikan Moses, 59, yang bersara setelah berkhidmat hampir 38 tahun.

Mengulas lanjut Moses berkata, pihaknya juga mengenal pasti kebanyakan pelanggan adalah golongan remaja yang masih bersekolah dan penuntut institusi pengajian tinggi (IPT).
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena