Saturday 7 February 2015

Dana 1MDB RM3 bilion di PULAU CAYMAN tidak dibawa pulang...

Sabtu, 7 Februari 2015
Ha3 1MDB sudah kantoi berbohong. Bulan lepas dengan yakin umum dana dari Pulau Cayman telah dibawa balik ke Malaysia. Hari ini CEO mengesahkan dana tidak akan dibawa balik. Ha3 ‪#‎hariharibolehtipu‬ tapi ada orang masih pertahankan 1MDB!

DANA 1MDB DI PULAU CAYMAN TIDAK DIBAWA PULANG
Hari ini akhbar Singapura, The Business Times melaporkan bahawa CEO 1MDB, Arulkanda Kandasamy mengesahkan wang berjumlah RM3 bilion dari Pulau Cayman tidak akan dibawa balik.Ini bertentangan dengan kenyataan awal 1MDB yang mengesahkan bahawa wang tersebut telah dibawa balik setelah 1MDB dikecam kerana terlibat dalam urusniaga yang tidak telus di Pulau Cayman.

Tindakan 1MDB itu perlu diambil tindakan yang serius oleh Kementerian Kewangan dan Bank Negara Malaysia. Saya sudah berkali-kali mendesak Bank Negara Malaysia mengesahkan sama ada dana itu betul-betul telah dibawa pulang atau tidak.

Kenyataan CEO 1MDB hari ini bukan sahaja menunjukkan pelaburannya bermasalah, lebih teruk ia memberi gambaran bahawa pengurusan 1MDB tidak telus dan menyembunyikan perkara dari rakyat.

Saya mendesak supaya satu siasatan segera dibuat oleh Bank Negara Malaysia berikutan pengesahan bahawa dana dari Pulau Cayman tidak kembali ke Malaysia.
RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agung KEADILAN
7 Februari 2014

Bila si bijak mula bersuara pertahankan 1MDB-Najib..

Mana suara2 yang dengan angkuh mengaku kononnya 1MDB ada aset yang cukup berpuluh2 bilion ringgit..jangan bimbang walaupun hutang 1MDB besar...

Last2 mengemis kat kroni sendiri nak settle hutang..

JANGAN pertikai kebijaksanaan Najib tadbir negara kerana Najib ada Rosmah & menteri2 cap ayam..


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena