Sunday 12 June 2016

Husam berkempen di PRK Kuala Kangsar..."Negara kian musnah, tolak calon BN 'bahasa' paling sesuai tegur Najib."

Isnin, 13 Jun 2016

Negara kian musnah, tolak calon BN 'bahasa' paling sesuai tegur Najib

Datuk Husam Musa yang menyepi sebelum ini turut muncul berkempen di PRK Kuala Kangsar. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.
Datuk Husam Musa yang menyepi sebelum ini turut muncul berkempen di PRK Kuala Kangsar. Foto Malaysia Dateline oleh Wan Zahari Salleh.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor Datuk Husam Musa berkata, dalam keadaan tidak ada sesiapa yang boleh menyentuh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ketika ini termasuk kuasa Raja-Raja, rakyat di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pula mempunyai peluang itu dan ia seharusnya diguna sebaik mungkin.
"Satu -satunya kuasa yang masih berbaki adalah kuasa rakyat. Ukuran awal kesedaran rakyat terhadap mala petaka 1MDB sepatutnya boleh dilihat melalui dua PRK ini.
"Semua pihak, khususnya para pengundi di PRK ini, mempunyai tugas besar membetulkan negara dengan menghantar isyarat yang dapat ditelan oleh Najib - pengkhianatan ke atas negara melalui 1MDB tidak dapat dimaafkan.
"Calon BN Najib wajib ditolak. Itu bahasa yang difahami oleh Najib," kata bekas naib presiden yang dipecat dari Pas itu ketika berucap pada majlis Kolokium Rakyat 1MDB, bersama bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di Kuala Kangsar hari ini.
Menurut Husam, jika calon BN tidak dikalahkan, Najib akan menganggap dirinya kebal dan RM62 billion tanggungan 1MDB dengan sebahagian besar darinya hilang, akan menjadi himpunan kekayaan kepada seorang dua individu.
Mengulas lanjut, Adun yang baru dipecat daripada Pas itu dalam nada kecewa berkata, negara buat masa ini tidak ada mekanisma membetulkan kesalahan ketua negara bergelar Perdana Menteri.
Katanya, dalam keadaan semua bukti menjurus menunjukkan negara telah dikhianati dengan pecah amanah yang lebih besar dari gunung, semua institusi penguatkuasaan menjadi lemah dan berada dalam genggaman satu pihak.
Sekalipun mengakui kuasa undi rakyat masih boleh untuk 'menyentuh' Najib, Husam bagaimanapun sedar ia masih berdepan halangan besar.
Ia kerana di bawah Akta MKN, Najib selaku Perdana Menteri diberi kuasa mengisytiharkan darurat tanpa perlu kepada perkenan Yang DiPertuan Agong.
"Kuasa Rakyat mungkin akan tersalur menerusi pilihanraya. Tetapi, dengan pindaan Akta MKN (Majlis Keselamatan Negara), adakah Kuasa Rakyat akan diatasi oleh kuasa yang lain," soal beliau.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena