Saturday 10 February 2018

[Video HARAPAN akan kaji semula PROJEK MEGA yang tiada kepentingan & Rakyat menganggur dan menderita kerana Najib Umno] PERANG DUNIA AKAN MELETUS dalam Umno & Komponen BN? Tungguuuu...

Ahad, 11 Februari 2018


Image result for Gambar Umno jual tanah

UMNO NAJIB Cina, Kenapa ‘tanah emas’ Desa Water Park tak diserah kepada Bumiputera?: Kadir Jasin

Image result for Gambar Umno jual tanah
Tokoh wartawan, Datuk A Kadir Jasin, mempertikai kegagalan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memastikan ‘tanah emas’ Desa Water Park di Jalan Klang Lama di ibu negara, dijual atau diserah dan dimajukan oleh Bumiputera.

Sebaliknya, kata beliau, tanah yang dipajak kepada syarikat Berjaya Group milik Tan Sri Vincent Tan yang membuka taman tema air sejak 16 tahun lalu dan ditutup mulai 1 Oktober lalu, kini dijual kepada Tan Sri Chai Kin Kong – pemilik Aset Kayamas yang baru diasaskan pada 2011.

Menulis dalam blog beliau, bekas Ketua Pengarang New Straits Times itu berkata:
“Saya tak anti-Cina tapi Umno yang kata ia sangat mengutamakan Melayu demi agama, bangsa dan negara. Geng Baju Merah Umno yang lawan Cina dan siapa saja yang tentang Umno. Orang Umno lah yang kata kalau pembangkang menang, DAP akan perintah negara dan habislah orang Melayu.


“Kalau Melayu yang percaya kepada mantera ini tapi tak tahu hujung pangkal mengenai cerita di atas, saya boleh bantu mereka bertanya beberapa soalan kepada DBKL dan kepada kerajaan Umno di Putrajaya supaya boleh faham.”

Beliau mempersoalkan apakah tidak ada syarikat berkaitan kerajaan (GLC), tabung pelaburan berkaitan kerajaan (GLIC) atau Bumiputera yang berminat, mampu dan berkepakaran membeli serta memajukan tapak Desa Water Park itu.

Kadir turut membidas Najib yang mengarahkan Khazanah untuk membelanjakan RM650 juta bagi memajukan semula kawasan Tugu Negara, tetapi tidak boleh mengarah mana-mana GLC, seperti Permodalan Nasional Berhad (PNB), Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) atau Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), membeli dan majukan tanah itu.

ismaweb

MCA nafi serah kerusi parlimen Bandar Tun Razak pada UMNO

BN BERPERANG BAB KERUSI. TUNGGU MUKTAMAD CALON, PERANG DUNIA AKAN MELETUS DLM UMNO & BN

MCA hari ini menafikan yang ia menyerahkan kerusi parlimen Bandar Tun Razak kepada Umno.

“Tidak benar. Saya tidak akan bincangkan isu pertukaran kerusi menerusi media,” kata Presidennya Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri Tan Sri Tan Chai Ho menyandang kerusi itu selama 3 penggal sebelum tewas di tangan bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang bertanding atas tiket Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pilihan raya umum 2008.

MCA berpendapat, kerusi di kawasan bandar yang majoriti pengundinya Melayu itu diperuntukkan sebagai kerusi tradisi MCA sejak 5 pilihan raya lalu atas dasar semangat Barisan Nasional namun kerusi tersebut turut dimahukan Umno.

KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena