Tuesday 19 March 2019

[Video Kecoh Noh Omar masuk dewan] The Azan (call to Prayer) in Canterbury Christ Church University NZ! Noh bela diri, keputusan Speaker muktamad gantung 3 hari.

Selasa, 19 Mac 2019

Kecoh Noh Omar masuk dewan


The Azan (call to Prayer) in Canterbury Christ Church University N

 
Ribuan mahasiswa Universitas Canterbury tumpah ruah mendatangi halaman Masjid terdekat. Kehadiran mereka hanya untuk mendengarkan adzan sebagai penghormatan kepada warga Muslim yang terbunuh dalam aksi teroris di dua masjid di Christchurch, New Zealand. "Mari saling bertoleransi walaupun berbeda suku, ras dan agama," tutur seorang mahasiswa dari Indonesia, Selasa 19 Maret 2019. Setelah serangan di dua masjid di Kota Christchurch, Selandia Baru, warga setempat menyampaikan simpati dan menyesalkan tindakan kekerasan tersebut. Dalam aksi teroris itu, penembakan pertama berlangsung di Masjid Al Noor, di pusta kota Christchurch. Aksi teroris yang kedua berlangsung beberapa saat kemudian di Masjid Linwood, lima kilometer dari Masjid Al Noor dan sebelah timur dari pusat kota, berlangsung pada saat Shalat Jumat, 15 Maret 2019.
「Gambar Orang New Zealand masuk masjid」的圖片搜尋結果
「Gambar Orang New Zealand masuk masjid」的圖片搜尋結果
Apa yang terjadi di NZ juga adalah di dalam ‘Ilmu’ Allah…
Sebuah portal berita terkenal telah menyiarkan sebuah video yang memaparkan tentang KEINGINAN yang memuncak di kalangan masyarakat non Muslim di NZ yang begitu berminat ingin tahu tentang Islam.
Mereka membanjiri masjid untuk bertanyakan tentang Islam, bahkan ada ramai di antara mereka yang sudah berani masuk ke masjid untuk melihat sendiri bagaimana caranya orang Islam solat. Masya Allah.
Otai BERSIH

Noh terima digantung Arif tolak perintah tib speaker

Selepas diberikan peluang mencabar perintah penggantungan yang dibuat tanpa kehadirannya pagi tadi, MP Tanjong Karang (BN) Noh Omar petang ini menerima keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat Mohamad Ariff Md Yusof untuk mengekalkan perintah berkenaan.
"Keputusan yang amat mengejutkan dibuat oleh timbalan speaker (Nga Kor Ming). Saya digantung tiga hari tanpa pengetahuan saya.
"Saya hormat keputusan speaker Ariff. Tak hormat keputusan Nga Kor Ming. Tak akan tarik balik kenyataan (semalam)," katanya kepada pemberita di lobi parlimen selepas menerima perintah penggantungannya daripada sidang parlimen selama tiga hari.
Semalam Noh berkata MP Telok Intan 'tidak layak' menjadi Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat.
Nga pada permulaan prosiding Dewan Rakyat mengeluarkan perintah menggantung Noh selama tiga hari terhadap dakwaan menghina Dewan Rakyat dan speaker ketika MP Umno itu membahaskan titah Yang Di-Pertuan Agong semalam.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena