Friday 22 March 2019

[Video UMNO Mesti Kecam Perangai Samseng Lobakman - KJ] Pagi ni Solidariti Kedamaian Sogo - Dataran Merdeka! Mahasiswa tanya mana pergi RM2.6bilion? Tengok apa yang budak tu dapat, DAPAT CEKIK! Errkk errkkk! Maszlee: Universiti medan debat intelektual, bukan untuk samseng.

Sabtu, 23 Mac 2019
No photo description available.
Errkk..Errkk!
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang duduk, jambang dan luaran
Najib jumpa mahasiswa, mahasiswa tanya mana pergi RM 2.6 B. Tengok apa yang budak tu dapat. Ini pun parti ana kata kawan baru ni baik.... Bayangkan jika parti ana dan Umno bentuk kerajaan itulah nasib yang rakyat akan dapat jika tegur pemimpin parti ana dan umno. Baik duk bawah PH la macam ni, rakyat nak tegur dan kritik lebih bebas.
Imej mungkin mengandungi: luaran dan alam
DAP mana yang dapat lesen ambil hasil hutan di negeri parti ana perintah ni? Sayangi hutan.
Image may contain: 7 people, people sitting and text

Universiti medan debat intelektual, bukan untuk samseng

Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik meluahkan rasa kesalnya dengan kekecohan yang berlaku berhampiran Universiti Malaya (UM) hari ini.
Beliau berkata universiti adalah medan debat intelektual terbuka dan bukan untuk "samseng, pelampau dan pengganas".
"Untuk anak mahasiswa, jangan malu. Ada beban tanggungjawab yang harus kita pikul untuk masyarakat.
"Kita harus terus ke depan melawan kebobrokan dan menyatakan kebenaran," katanya dalam kenyataan.
Beliau merujuk pergelutan antara sekumpulan pelajar dengan penyokong bekas perdana menteri Najib Razak yang terjadi berdekatan sebuah restoran sekitar UM.
Sekumpulan enam hingga lapan pelajar mengadakan protes dengan mengangkat sepanduk mengecam Najib, yang berada di restoran itu untuk satu program.
Mereka kemudian dihampiri sekumpulan yang diketuai anggota Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam. Seorang pelajar diserang.
Dalam pada itu, Maszlee menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan jika terdapat unsur jenayah dalam kejadian itu, tetapi tidak merujuk mana-mana pihak.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena