Friday 22 March 2019

[Video Restoran AMJAL Dakwa Ditipu bosskuk] Najib asyik nak glamer aje, bekalan air di PEKAN KRIITIKAL! T/Kasih Insentif PH yang telah dilaksanakan-BSH, Bantuan Penoreh, Bantuan Vateran Tentera! Pemimpin, penyokong Umno pula asyik dok MENCARUT, MAKI, LAGAK SAMSENG..Ape rakyat dapat?

Sabtu, 23 Mac 2019
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Insentif PH yang telah dilaksanakan -Bantuan Sara Hidup yang lebih bersasar. -Bantunan penoreh musim tengkujuh. -98Juta bantuan untuk veteren tentera -Bantuan untuk bekas tenterahttps://ift.tt/2TXbdFN
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang duduk dan luaran
Penyokong bosskuk BERLAGAK SAMSENG berhampiran Restoran AMJAL!

Pemimpin, penyokong Umno ganggu, maki, carutkan pelatih Mkini

Dua wartawan pelatih Malaysiakini berkata mereka diganggu pemimpin dan penyokong Umno ketika membuat liputan acara bekas perdana menteri Najib Razak di ibu negara hari ini.
Mariam Nizar berkata dia diganggu oleh Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Mutalif Abdul Rahim dan Anggota Majlis Tertinggi Umno Lokman Adam yang tidak berpuas hati dengan laporan Malaysiakini berkaitan acara itu.
Malaysiakini sebelum itu melaporkan seorang penyokong Najib mengasari pelajar yang mempamerkan karikatur dan plakad anti-Najib dekat tempat acara.
“Kemudian lelaki berjubah (Lokman Adam) mendekatkan muka kepada saya dan saya menyuruhnya supaya menjauhi saya dan menghormati personal space saya.
“Dia seterusnya mengeluarkan kata-kata seperti 'mak kaulah personal space'.
“Saya call editor untuk memberitahu apa yang terjadi dan mereka (penyokong Umno) memanggil saya penipu.
“Ketika itu Mutalif merampas semula kad namanya dan melukakan ibu jari kanan saya,” menurut Mariam dalam laporan polisnya.
Mariam membuat laporan polis berkaitan perkara itu di ibu pejabat polis (IPD) daerah Petaling Jaya.
Sementara itu, menurut laporan itu lagi, seorang lagi wartawan pelatih Malaysiakini Ramieza Wahid ditolak oleh penyokong Najib.
Mereka juga didakwa melontarkan kata-kata kesat seperti bodoh dan penipu. Carutan turut dilemparkan kepada kedua pelajar itu.
Ketua Pengarang Malaysiakini Steven Gan menyelar tindakan itu.
“Penyokong politik itu telah melampau batas dengan menyerang wartawan pelatih Malaysiakini secara lisan dan fizikal.
“Kita harus lontarkan mesej jelas dan terang bahawa keganasan seperti ini tidak boleh sesekali ditolak ansur,” katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena