Tuesday 9 April 2019

[Video Beli apartment RM10 juta di London, Pemuda Amanah lapor SPRM] Di bawah kjaan PH, tiada lagi keistimewaan utk menteri, ahli parlimen menunaikan haji! Tiada lagi peruntukan haji 'percuma' utk orang2 politik, ketua2 kampung atau tok2 imam.

Selasa, 9 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 9 orang, orang senyum, teks
UMNO DAN PAS TIDAK PAYAH BERUSAHA UNTUK PERBODOHKAN RAKYAT TENTANG TABUNG HAJI
Di bawah kjaan PH, tiada lagi keistimewaan utk semua menteri atau ahli parlimen pergi menunaikan haji. Mereka diletakkan sama taraf dgn rakyat biasa, iaitu ikut giliran. Tiada lagi kuota khas utk mereka atau kaum kerabat mereka seperti yg diamalkan oleh kjaan terdahulu.
Di bawah kjaan PH, tiada lagi peruntukan pergi haji "percuma' yg diberikan kpd orang2 politik, ketua2 kampung atau tok2 imam demi untuk menarik sokongan politik dari mereka. Kalau kjaan dahulu sanggup menaja mereka pergi haji atau umrah dgn menggunakan duit rompakan 1MDB, kjaan PH sekarang tetap berpegang kpd hukum Islam bahawa menunaikan haji itu adalah kewajipan individu yang berkemampuan.
Di bawah kjaan PH, Tabung Haji mesti diletakkan kembali kpd tujuan asal penubuhannya bukannya utk di "korporat" kan sebagai syarikat. Hibah hanya dibayar jika ada keuntungan. Bukannya seperti di bawah kjaan dahulu, rugi bertahun2 namun cari jalan untuk menipu penyimpan dgn tetap membayar hibah agar penyimpan tidak sedar mereka telah merosakkan Tabung Haji ini. Kjaan PH bertindak tepat dan jujur dgn penyimpan dan tidak berselindung.
Jangan terpengaruh dengan hasutan parti yg kleptokrat yang kini hilang kuasa. Jangan mudah membeli "agama" yang dijual.oleh pak2 lebai politik yang tidak tahu apa2 kecuali jadi pak turut umno. Mereka cuba mahu tunjuk hebat bercakap soal pengurusan Tabung Haji, sedangkan apabila menguruskan Tabung Memali atau Kohillal pun mereka gagal. Urus tabung masjid pun entah betul entah tidak.
WFAUZDIN NS

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena