Saturday 6 April 2019

[Video Guan Eng bayangkan N Sembilan dapat 'tempias' projek ECRL] Nah, Tengok! Kemelut TH dan Skrip BAPAK KLEPTOKRASI yang DIRATIB WALAUN & RUWAIBIDHAH.

Sabtu, 6 April 2019
Imej mungkin mengandungi: teks
Otai BERSIH
Dividen/Hibah TH 2018
1. Anda akan dapati Melayu-Islam tidak kisah menerima hibah/dividen yang tinggi dari proses penipuan, kecurangan dan salah urus tadbir berbanding hibah/dividen yang lebih rendah ketika proses pemulihan dari tadbir urus yang maha buruk oleh pentadbir Melayu-Islam.
2. Ya...Melayu-Islam yang berperangai begitu. Yang berkongsi agama dan bangsa dengan saya dan tuan, puan yang membaca. Marah-marah bila terima 1.25% hibah hari ini.
3. Yang membaca Quran, Sunnah tapi tidak kisah makan hasil tipu, curi. Kita patut malu dengan diri kita sendiri!

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri dan luaran
Di Rantau. Ini yang dikata Tok Mat. Masuk kedai depa terbalikan meja serang mereka. Jahat betul.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks
Kesan pengurusan buruk TH dahulu ada jangka pendek dan panjang.
Dibuktikan penetapan hibah tahunan dibuat secara curang selama 4 tahun berturut-turut. 
PH ambil alih Putrajaya pertengahan tahun lalu...bersedia merombak kembali bagi menyelamatkan TH di suku ketiga 2018. 
Tak mungkin keputusan hari ini tiada kaitan dengan pengurusan TH dan kerajaan lama yang jelas-jelas menguruskan TH sebelum ini. Kesan kejahatan mereka ditanggung oleh mereka yang berusaha membaikinya pada hari ini.
Saya tidak faham apabila pengurusan TH dan pejabat menteri dimarah-marah tidak dibenarkan memberitahu fakta siapa yang menyebabkan keadaan ini berlaku.
Sememangnya TH dan PH perlu bergerak kehadapan memacu kecemerlangan TH. 
Tetapi, untuk cemerlang perlu tahu apa kesilapan dahulu, akui dan tetapkan mekanisme untuk jenayah yang sama tidak berulang.
Pelik juga Melayu-Islam di Malaysia...dia cukup marah apabila pelan pemulihan dilaksanakan. Tapi tidak pernah terlihat marah dengan penjenayah kolar putih dikalangan elitis politik pemerintah yang lama.
Itulah bangsaku Melayu.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks

KEMELUT TH DAN SKRIP NAJIB YG DIRATIB WALAUN & RUWAIBIDHAH
Nah, Tengok!
Bapa Kleptokrasi punya SKRIP.
"Jangan salahkan BN"
"Berhenti salahkan BN"
Sedangkan, sah sah Punca Utama segala kerosakan yang sangat teruk kini diwarisi oleh PH adalah kerana kerakusan BN, termasuk "kecekapan" mereka menyembunyikan kerugian serta jenayah salahguna kuasa pengurusan tertinggi TH sebelumnya.
Sebab itu PH diberikan mandat baharu politik oleh rakyat dalam PRU14, 9 Mei 2018 yg lepas.
Mandat baharu itu untuk apa?
 Untuk Menghalang dan Menghentikan Kerosakan daripada terus berlaku serta dilakukan oleh Regim umno Bn. Walaupun selepas 60 tahun, usaha menyelamatkan negara wajib dibuat meskipun sedikit terlewat. Better late than never.
 Kemudian usaha Memulihkannya.
 Setelah itu kita Pacu dan Bina Semula Negara.
Jadi, jika kita semua jelas tentang framework dan timeline itu, perlukah lagi wujud pihak yang kehilangan sabar sedangkan kita masih berada di tahun pertama transisi pentadbiran?
Lebih malang, jika ada pula yang tiba-tiba berfikir Bn itu lebih baik daripada PH, seperti yang telah diisytiharkan oleh Pesuruhjaya Negeri sebuah parti.
Pengakuan pelik itupun selepas 60 tahun partinya bergelut melawan Bn, malah ada yang sudah terkorban nyawa kerana semangat jihad yang dilaungkan Presiden parti itu suatu ketika dahulu.
Pada masa yang sama, kelompok ini ikut meratib skrip yang disedia aturkan oleh Bapa Kleptokrasi Bn yang hakikatnya menjadi punca utama kerosakan teruk yang sedang dihadapi negara.
Adakah logik, wajar dan adil untuk kita membandingkan PH yang belum pun setahun mentadbir, dengan Bn yang sudah 60 tahun berkuasa.
Itupun dalam keadaan PH perlu "menguruskan" jentera kerajaan yang sebahagiannya merupakan missionary binaan dan asuhan Umno Bn sekian lama.
Justeru, saya mohon mengajak teman-teman para pendokong perubahan agar kembali menyusun soff dan kekuatan.
Berhenti daripada menjadi "echo" atau gema kepada suara-suara sumbang yang datang daripada 2 parti penunggang. Disebarluaskan oleh para walaun dan ruwaibidhah.
Demikian, kita mengajak rakan-rakan pimpinan agar segera fasih, faqih dan cekap "membaca" setiap sosok yang ada di sekeliling mereka, termasuklah segala sudut punca-punca kuasa dalam bahagian berkerajaan masing-masing.
Sekaligus segera juga menyusun pasukan kerja yang lebih komited, setia dan wibawa untuk semulus dan setuntasnya mendukung aspirasi UBAH dan Bina Semula Malaysia yang kita telah angkat bersama.
🅰️🅰️🅰️
Senator Raj Munni 
@ Aiman Athirah Sabu
6 April 2019
Kami Viral

2 comments:

nick said...

Memang perangai melayu dungu dari dulu lagi suka makan rasuah, duit haram, harta orang serta kaki klepet. Melayu yang begitu jijik serta phobia dengan daging babi yang haram, langsung tak kisah bila duit2 haram terutamanya duit rasuah masuk kedalam perut mereka, isteri mereka dan anak2 mereka. Malah ada yang dok kuarkan fatwa haram lagi palsu kononnya dengan makan duit2 haram tu mereka boleh buat lebih banyak ibadah seperti berpuluh2 kali pergi umrah malah ada yang dah berkali2 pergi haji kononnya untuk menghapuskan dosa sehingga bersih suci seperti bayi.

Melayu2 ni memang bangkai, makan duit dan harta haram pastu tiap2 tahun tunai haji dan pergi umrah untuk sucikan dosa mereka. Benda ni dibuat tiap2 tahun seolah2 makan duit dan harta haram tu perkara kecil yang boleh disucikan dengan pergi haji dan umrah. Inilah contoh melayu2 bodoh yang menunggang agama untuk melakukan kemungkaran dan berbohong pastu dok menghukum orang2 bukan islam sebagai ahli2 neraka sedangkan diri mereka sendiri pun belum tentu lagi terlepas dari api neraka apatahlagi perut mereka sendiri penuh dengan benda2 haram.

Sedarlah melayu bahawa tiap2 tahun membalun duit haram tak akan dapat disucikan dengan mengerjakan haji dan umrah hatta sehingga beribu2 kali ke sana. Berbohong dan menipu juga tak dapat disucikan dengan alasan kononnya untuk kepentingan agama kerana Islam itu suci dan sesungguhnya sesuatu yang suci itu tak akan duduk bersama dengan kemungkaran dan maksiat seperti menipu dan berbohong walaupun yang dok berbohong berjubah, berserban apatah lagi berhijab macam Arab. Makan duit rasuah dan harta haram serta berbohong dan menipu tiada dalam Islam. Benda2 ni tiada dalam rukun Islam apatahlagi dalam rukun Iman, sama seperti undi dan sokong parti politik tiada dalam rukun Islam. Hentikan penyebaran kebatilan dan bidaah kerana semua itu layaknya dihumban ke neraka!

Nick.
Cape Tiger.

PokAmid said...

Ada jugok seorang tok ppeti negeri antah berantah bilang, tk perlu duk ungkit2 kesalahan BN, kena siasat dulu.
Awat mamat tok ppeti ni...hang tu bukan ahli dlm hal pentadbiran korporat, jd jgn duk menyebok dan mengomen benda yg kau buta tentang nya!!!

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena