Tuesday 16 April 2019

[Video JUAL AGAMA - MELAYU AKAN TERUS JADI PEMBELI SETIA] Setuju Kenaikkan Tarif Air di Terengganu! Mujur bukan Selangor punya MB tadi..Jika tidak para ugamawan PIM dah sumpah seranah & LMS KD Keris dilancarkan isteri Menteri Pertahanan, Normah Alwi di Wuhan, China.

Selasa, 16 April 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
16.4.19 Mujur bukan Selangor punya MB tadi. Jika tidak para ugamawan PIM dah sumpah seranah  http://bit.ly/2v4X0IF
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri dan di pentas

TLDM: Wanita, isteri kenamaan lancar kapal amalan tradisi


Upaca pelancaran dan penamaan kapal oleh wanita - biasanya orang kenamaan - adalah perkara biasa, kata Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).
TLDM merujuk pelancaran kapal misi pesisir (littoral mission ship, LMS) yang pertama bagi angkatan itu di Wuhan, China semalam.
Dinamakan KD Keris, ia dilancarkan isteri menteri pertahanan, Normah Alwi.
"Upacara pelancaran dan penamaan kapal TLDM oleh wanita yang dilaksanakan selama ini adalah upacara tradisi sejak Royal Navy ditubuhkan, namun telah disesuaikan dengan syariat Islam dan adat ketimuran Malaysia.
"Lady sponsor atau wanita yang terpilih terdiri di kalangan isteri kenamaan seperti isteri perdana menteri, menteri pertahanan dan kerabat diraja atau sultan," kata TLDM dalam kenyataan hari ini.


TLDM turut memberi beberapa contoh, antaranya KD Kedah yang dinamakan oleh Tunku Temenggong Kedah, Tunku Puteri Intan Safinaz pada 2003 dan KD Tunku Abdul Rahman oleh Rosmah Mansor pada 2007, isteri bekas perdana menteri Najib Razak.
TLDM berkata, bagi kapal dinamakan sempena negeri, isteri atau wanita yang berkaitan dengan negeri akan dipilih dan bagi kapal sempena nama pahlawan, wanita kepada waris nama tersebut atau wanita kenamaan dari negeri pahlawan yang dipilih.
"Bagi kapal selain daripada nama negeri dan pahlawan, isteri kenamaan negara dipilih.
"Justeru upacara pelancaran dan penamaan kapal LMS pertama TLDM yang disempurnakan isteri menteri pertahanan, Normah Ali, semalam adalah tradisi yang diamalkan selama ini oleh TLDM, dan gelaran lady sponsor kepada beliau adalah perkara yang biasa dilaksanakan," kata TLDM.
Dalam kenyataan itu, TLDM turut melampirkan senarai kapal dan tokoh yang telah melancarkannya, bermula 1964 hingga 2017.


Malaysiakini.

1 comments:

Unknown said...

Hai teman-teman, saya sangat bahagia sekarang, setelah banyak cobaan untuk mendapatkan pinjaman dari bank saya dan internet saya akhirnya menemukan perusahaan yang memberi saya pinjaman 73.000 euro untuk meningkatkan bisnis saya dan membayar hutang keluarga saya. Sekarang saya dan keluarga saya menjalani kehidupan yang bebas finansial tanpa hutang atau pajak dan kami telah mengembangkan bisnis kami sendiri. Terima kasih kepada KREDIT CEPAT PINJAMAN INT'L, teman-teman saya akan menyarankan setiap orang untuk mencoba layanan mereka jika Anda memerlukan pinjaman untuk tujuan apa pun. Mereka sah, efisien dan ramah dan menawarkan pinjaman sebesar 3% per tahun. Silakan hubungi mereka di (capitalsfundingprestamos@gmail.com).
WhatsApp: +1 631 386 8061
Terima kasih...

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena