Thursday 4 April 2019

[Video K’jaan bentang RUU kembalikan Sabah, Sarawak sebagai rakan Semenanjung] Tak fitnah bukan pembangkang namanya! Tolak Kelompok Ruwaibidhah & Kenapa aset2 Tabung Haji kena letak bawah SPV, bawah MOF?

Jumaat, 5 April 2019
KiniTV
Kerajaan Pakatan Harapan menunaikan janji pilihan rayanya untuk mengembalikan kedudukan Sabah dan Sarawak sama rata dengan Semenanjung apabila membentangkan Rang Undang-Undang (RUU) untuk meminda Perlembagaan Persekutuan bagi tujuan itu di Dewan Rakyat hari ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Liew Vui Keong membentangkan RUU Perlembagaan (Pindaan) 2019 itu untuk bacaan kali pertama di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Mohamad Ariff Md Yusof. Beliau berkata bacaan kali kedua RUU tersebut akan dibentang pada persidangan kali ini. RUU itu bertujuan menggantikan Fasal (2) Perkara 1 Perlembagaan Persekutuan untuk menyatakan semua negeri yang membentuk Persekutuan dengan mengembalikan, dengan ubah suaian, kedudukan Fasal (2) Perkara 1 Perlembagaan Persekutuan semasa pembentukan Malaysia pada 1963.
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Tak fitnah bukan pembangkang namanya!
Otai BERSIH
Ada orang tanya aku, kenapa aset2 Tabung Haji kena letak bawah SPV, bawah MOF.. Kenapa tak depa selamatkan sendiri mcm Khazanah..
Kenapa Tabung Haji masih tidak isytihar dividen(hibah)..? Untuk Pengetahuan LTAT pun masih belum umum Dividen.. sebab kedua institusi ini bertangungjawab kepada Pendeposit.. tetapi apa beza Tabung Haji dengan Khazanah.. ?
Ni aku nak Habaq mai.. Sebenarnya tak perlu pun Tabung Haji letakkan semua aset dia dibawah SPV, UJSB atau Prokhas.. Buat jer macam Khazanah.. dia Isytiharkan Impairments loss atau Rosot nilai semua nilai aset dan saham dia sebanyak RM 7 Billion.. kira macam rugi RM 7 Billion lah..
Lepas tu bila dah Khazanah di umumkan rugi..boleh pulak Khazanah bagi dividen RM 1 Bilion pada Kerajaan.. kenapa Tabung Haji tak buat mcm tu..?, Sebenarnya boleh jer Tabung Haji buat mcm Khazanah, depa panggil strategi "Kitchen Sinking"..Depa longgok jer Hutang dan kerugian tu buat tahun pertama pengambil alihan.. apa susah.. tiru macam Khazanah..
Jadi apa Resiko dia..? Memang boleh buat mcm tu..cuma Resiko dia.. Semua Pendeposit Tabung Haji takkan dapat dividen lah.. Sebab Khazanah berbeza dengan Tabung Haji.. Khazanah sebuah Syarikat yg tak bertanggungjawab kepda Kerajaan bukan dengan Pendeposit.. Tabung Haji ada Akta Khas Tabung Haji..dia ada tanggung jawab pada Pendeposit..
Mengikut Akta Tabung Haji, Dividen(hibah) tak boleh diberikan kalau Liabiliti melebihi aset Tabung Haji.. Kalau nak bagi jugak, kena tiru pengurusan sebelum ni lah.. depa tipu nilai sebenar kewangan ,aset,kerugian saham...Depa manipulasi angka perakaunan..buat Keuntungan Palsu.. depa Jual Saham depa sendiri..lepas tu isytihar Untung.. Lepas tu beli balik Saham yg diiytihar sebagai pendapatan, walapun akan rugi kos pentadbiran dan Fee transaksi jual beli.. takpun buat macam Khazanah, Syarikat Jual bra pun depa nilai RM 80 juta nilai pelaburan.. nak bagi nampak aset mereka besar..
itu yang di dedahkan laporan Audit bebas.. itu yg mamak Azeez Rahim buat dulu, dan itulah yang PAS puas hati selama ini diatas salah laku dan penipuan perakaunan Tabung Haji.. hakikatnya Tabung Haji Rugi, dan Keuntungan dan nilai aset, dimanipulasi.. Itupun nilai sebenar atau Nilai buku Aset Tabung Haji yg di pindahkan kepada SPV bukan real punya value..
Sebagai contoh, Tanah TRX yang dia beli dari 1MDB.. 1MDB beli dari kerajaan pada nilai SQF cuma RM 4 juta.. tapi dijual kepada Tabung Haji pada nilai RM 188 juta.. lebih 50 kali ganda.. Jadi memang Tabung Haji jadi alat, beli tanah 1mDB untuk 1MDB bayar hutang dia lah .. tak ker Gila puak ni.. ?
Kenapa tidak Kerajaan jual terus kepada Tabung Haji..? Tanah tabung Haji itu tanah Kosong..tidak ada pembangunan pun.. Tapi tahu tak, Bila aset itu dinilai dalam perakaunan Tabung Haji , mereka letak nilai lebih RM 400 Juta.. Macam depa letak nilai kereta Estima pada nilai Vellfire..Inilah permainan angka lembaga hitam Azeez rahim dan Najib rakan taawun PAS..
Itu belum dikira dari nilai sebenar saham.. umpamanya, mereka menilai Dividen dari harga belian saham.. Saham yg dibeli Tabung Haji sebagai contoh Malakof.. harga beli RM 1.80.. Tapi harga sebenar hari ini dah jatuh lebih 20%.. hanya tinggal 80sen.. Begitu juga saham felda, dari 2 saham ini saja Tabung Haji dah rugi hampir 1 Billion..
Jadi Semua Saham aset yang kalau dikira pada nilai buku dan nilai sebenar ini akan membuatkan akaun tabung Haji tidak seimbang, akhirnya Dividen tidak boleh diberikan.. Jadi dipindahkan kepada SPV.. dan semua aset ini boleh dikembalikan jika pengurusan TH perlukan dan ada kemampuan nanti....
kira MOF, Kerajaan PH bailout lah Tabung Haji, Bayangkan harta dan syarikat yang boleh dibeli harga pasaran RM 10 Billion, Tapi Kerajaan beli pada harga dan nilai 19 Billion.. Patutnya bukan Islam lah marah.. kenapa kerajaan kena bailout Tabung Haji pada bukan nilai pasaran.. lepas tu depa kena pulak bayar keuntungan dan dividen.. Prokhas ini umpama Pembiaya, penerbit Sukuk dan Pinjaman, UJSB adalah pengurus menguruskan Aset Tabung Haji..
Pengurusan Tabung Haji Hari ini bukan lagi orang Politik.. CEO Tabung haji hari ini bekas CEO Bank Islam.. dia ada track record selamatkan Bank Islam..segala keputusan perniagaan diserahkan sepenuhnya kepada Pengurusan..takda kena mengena dengan Dr Mujahid.. yang urus Tabung Haji ini bukan orang Politik seperti Mamak Azeez Rahim, Atau Najib Razak yang jadi orang kepercayaan ulama PAS.....
Sepatutnya MP PAS, Ulama PAS lebih yakin pengurusan hari ini dari Pengurusan yang lama, bersabar lah sikit..jangan main politik.. tapi pelik, Bila Mamak Azeez Rahim uruskan depa puas hati..dengan Arul Kanda depa puas hati.. bila PH ambil bekas CEO Bank Islam, tiba2 depa mainkan Sentimen Perkauman... Kononnya SPV hari ini bawah Lim Guan Eng.. bawah Cina..
lagi baik lah orang seperti Lim Guan Eng,Tommy Thomas biarpun dituduh Kapir tapi berjaya dapatkan kembali RM 500 juta dari rompakan 1MDB , dari Melayu jahat yg songlap dan rompak Pelaburan 1MDB dan Tabung Haji..
Inilah Jahatnya Ulama PAS.. walhal yg gadai aset, harta Ummat islam dan Melayu selama hari ini bukan Cina..Bukan DAP..tapi UMNO.. tiba tiba hari ini PAS jadi pembela UMNO..
Baru 1 April depa dah tanya..mana Dividen(hibah)..walhal depa tahu, Pengurusan Tabung Haji tengah bertungkus lumus pindah dan struktur kembali tabung Haji.. Tabung Haji baru lepas buat Audit penilaian semula semua aset.. kenalpasti masalah Tabung Haji..itu semua ada dalam laporan Audit yg dibekalkan kepada Ahli parlimen..
apa yang dibuat Pengurusan Tabung Haji Hari ini satu jer...agar pendeposit dapat dividen depa..depa dapat bayar Dividen.. Tapi sengaja PAS dan UMNO yg jahatnya timbulkan perkara seolah olah Tabung Haji dah tak bayar Dividen 3 Tahun..
PAS tak payah dok menghasut lah.. baik fikirkan Kembali pasal Kohilal tu..Kohilal dulu diuruskan Ulama dan lebai seperti Daeng mariok..Nik Amar..jangan kan kata Dividen..Aset ,pelaburan dan duit Pelabur pun lesap macam tu jer.. Pernah buat Audit ? Kohilal tu lagi teruk dari koperasi UMNO(KUB), kurang2 KUB tu ada juga operasi,laporan kewangan, aset.. Kohilal lebuh mcm tu jer macam Penyamun Kasim Baba rompak harta penyamun dalam gua.. tayar lori pun dia tak tinggal..
Inilah Ancaman kita hari ini.. Ulama Jahat, Ulama Jahat yg jadi Boneka orang Jahat macam UMNO..depa mainkan sentimen Perkauman..Aku cukup Menyampah tengok perangai MP PAS di Parlimen.. depa mengfitnah Tabung Haji.. masa zaman Mamak Azeez rahim depa puas hati.. zaman Arul Kanda puas hati, bila CEO yang dulunya Pengurusan Bank Islam yuruskan Tabung Haji, semua tak kena.. sampai fitnah ia digadai kepada Cina..mainkan sentimen perkauman..
Inilah gambaran yg Nabi ingatkan Ummat islam berhati hati dengan Kelompok Ruwaibidhah.. depa ni jahil dan Bodoh dalam urusan Dunia.. Tapi berlagak pandai..dan Jahat orangnya.. Itulah PAS hari ini..UMNO tu dah memang Jahat.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena