Friday, 25 July 2014

Khalifah Islam bagi petrol percuma kepada rakyatnya di Wilayah Al-Khair (Deir Ez-Zour)

Sabtu, 26 Julai 2014
AL-KHOIR, KHILAFAH ISLAMIYAH – Wilayah Al-Khair (Deir Ez-Zour) adalah salah satu kota yang telah dikuasai oleh Khilafah Islamiyah. Kota tersebut sedang dalam masa pembangunan setelah Rejim Syiah Bashar Al Assad dan Pasukan Oposisi yang tidak menyukai Daulah Islamiyah mundur dari kota Deir EzZour. Pasukan Jabhah Al Nusrah dan Ahrar Al Syam wilayah tersebut juga tidak lagi memerangi Daulah Islamiyah.

Khilafah Islamiyah juga menguasai kilang minyak dan gas Suriah di wilayah Deir EzZour pada tanggal 4 julai 2014 lalu, kilang minyak ini adalah yang terbesar di Suriah. Sehingga Khilafah Islamiyah menguasai 60% kilang minyak dan gas Suriah. Minyak-minyak tersebut rencananya akan dialokasikan untuk perekonomian negara dan kesejahteraan masyarakat Khilafah Islamiyah.

Daulah Islamiyah juga menguasai kilang minyak di kota Baiji Iraq setelah pertempuran hebat memperebutkan minyak dengan pemerintah thoghut Iraq, akhirnya Daulah Islamiyah memenangkan pertempuran tersebut. Kini Daulah menguasai hampir 60% minyak Iraq. Berdasarkan kemenangan ini, Daulah Islamiyah diperkirakan akan menjadi negara paling kaya didaratan Timur Tengah.

Luas wilayah Daulah islamiyah juga melebihi 2 kali luas negara Lebanon atau 3 kali negara Kuwait, dan akan terus meluas hingga ke timur Irak dan ke selatan Suriah. Insha Allah.

Daulah Islamiyah mencoba untuk berbagi rezeki kepada masyarakat di wilayah kekuasaannya, kemarin kita telah menyaksikan bahwa Daulah Islamiyah menyediakan layanan pengangkutan umum secara percuma untuk masyarakat Nainawa, dan berikut ini Mujahidin Daulah Islamiyah membagikan bahan bakar minyak percuma untuk warga Al-Khoir (Deir Ez-Zour) lihat lagi gambar

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena