Thursday 31 July 2014

[Video] Pegawai Polis DSP 'Terlampau' Siap tanggal baju lagi...

Jumaat, 1 Ogos 2014
VIDEO Aksi Memaki Hamun Meludah Mengajak Gaduh One By One Oleh Pegawai Kanan Polis Tersebar

Pegawai Polis Maki Hamun, Sumpah Seranah dan Ludah Pegawai Polis Dan Cabar Bertumbuk


Sekarang ini tengah kecoh tentang klip video seorang pegawai polis berpangkat DSP bernama Ravindran Kutty Krishnan (PT C41) dari IPK Selangor sedang memaki hamun, mencerca dan meludah seorang pegawai polis Melayu bernama ASP Ahmad bin Mat Noor.

Dalam klip video berkenaan, DSP Ravindhran telah menanggalkan baju dan mencabar ASP Ahmad untuk beradu tenaga. Cermin meja pejabat ASP Ahmad juga telah dipecahkan, selain dinding dan peralatan di dalam bilik pegawai polis berbangsa Melayu itu juga telah dirosakkan oleh DSP Ravindhran.

Insiden ini telah berlaku di hadapan Tuan KJKA Selangor.

Dilaporkan, kejadian ini berlaku setiap hari dan DSP Ravindhran bukan sahaja ASP Ahmad tetapi juga beberapa orang pegawai dan anggota bawahan yang lain. Mereka bukan sahaja dipukul, ditendang bahkan turut diludah.

Beberapa orang pegawai dan anggota yang menjadi mangsa DSP Ravindran, mula mempertikaikan pegawai berkenaan. Malah mereka sudah mula mempersoalkan bilakah kezaliman dan penindasan yang dilakukan oleh DSP Ravindran yang sangat sombong dengan pangkatnya, akan berhenti.
Sumber : Era pasca / TERBAKOR !

IGP Bacul!!! Rupa-rupanya DSP Ravindran Pernah Didakwa Kerana Mengugut Untuk Mendapatkan Rasuah

Posted by Era pasca0 341 comments
Semalam, aku siarkan klip video yang aku dapat tentang seorang pegawai polis berbangsa India berpangkat DSP yang cuba tunjuk lagak di hadapan seorang pegawai polis berbangsa Melayu berpangkat ASP. Pegawai polis India itu yang bertugas di PT C41 IPK Selangor bukan sahaja menghina ASP Ahmad bin Mohd Noor tetapi juga menanggalkan bajunya, mengajak bertumbuk selain memecahkan meja dan merosakkan dinding serta peralatan di pejabat ASP Ahmad.

Korang silap kalau korang ingat aku cuba nak cetuskan kebencian kaum. Aku cuma nak buktikan yang dalam PDRM, ramai pegawai macam DSP Ravindran Kutty Krishnan. Aku nak bagitahu, kalau ada nama Kutty, macam Mahadeath Kutty Iskandar, memang perangai mereka sangat buruk dan menjijikkan.

Daripada maklumat yang aku terima, DSP Ravindran ini pernah bertugas di Batalion 6, PGA Bakri Muar, Johor. Pada 28 Oktober 2011, dia telah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Johor Bahru atas dakwaan melakukan pemerasan dengan niat sehingga menyebabkan penyerahan wang tunai berjumlah RM40,000 kepadanya.

Ravindran pada ketika itu berusia 39 tahun, pernah mencabar mana-mana anggota Melayu yang mempunyai ilmu persilatan untuk bertarung dengannya, tetapi melarikan diri apabila tempat dan masa telah ditetapkan.

Berpangkat Timbalan Penguasa (DSP), Ravindran Kutty Krishnan dituduh melakukan kesalahan di bawah Seksyen 384 Kanun Keseksaan.

Dia dituduh melakukan kesalahan tersebut pada 14 Julai tahun yang sama lebih kurang jam 8.30 malam di Restoran Chen Chen Siang, Simpang Jeram, Muar apabila telah melakukan pemerasan dengan niat menakutkan untuk mendatangkan kecederaan kepada Toh Chin Soon.

Ravindran dituduh dengan tuduhan berikut:

"Jika Toh Chin Soon menjatuhkan air muka kamu, kamu boleh kasi dia mati sekiranya dia enggan bayar wang RM40,000 kepada peguam bernama Tay Cheng Seng melalui kamu."

Tindakan tersebut secara tidak jujur dan bertujuan untuk memperdaya, telah menyebabkan Toh Chin Soon menyerahkan sejumlah wang tunai RM40,000 kepadanya.

Ravindran bagaimanapun, tidak mengaku bersalah pada pertuduhan yang dibacakan ke atasnya. Hakim Madinah Hairullah kemudiannya menetapkan jumlah jaminan RM15,000 ke atasnya serta pasportnya turut diserahkan kepada mahkamah.

Pendakwaan telah dijalankan oleh Timbalan Pendakwaraya, Mohd Heikal Ismail dan Pegawai Pendakwa, Saad Shukor.

Selain kes ini, terdapat juga beberapa kes lain melibatkan pemerasan dan ugutan yang dilakukan oleh DSP Ravindran. Sepatutnya pegawai polis seperti Ravindran tidak lagi dibenarkan bertugas,  malah sepatutnya dia dilucutkan jawatan atau dibuang kerja.

Malangnya, kita ada IGP yang bacul dan pengecut. Bukan sahaja tidak mampu menjaga keselamatan negara, malahan PDRM pun dibiarkan orang-orang seperti Ravindran berleluasa.

1 comments:

Unknown said...

Polis india ni memalukan kaum india.Dia patut dilucut jawatan and dibuang .

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena