Wednesday 26 July 2017

[Video Dalam dewan bincanglah kebajikan rakyat bukan berkhutbah, terbaik Dato Husam] Pas sukar menang kerusi PRU14, kata penganalis politik

Khamis, 27 Julai 2017

Image result for Logo pakatan harapan

Pas sukar menang kerusi PRU14, kata penganalis politik

Wan Saiful Wan Jan
Kewujudan Pakatan Harapan (PH) menyukarkan Pas untuk memenangi kerusi yang ditandingi parti itu pada pilihan raya umum akan datang, kata penganalisis politik Ideas Wan Saiful Wan Jan.
Beliau berkata, hasrat Pas untuk bertanding 40 kerusi Parlimen pada PRU14 merupakan cita-cita yang begitu tinggi.
“Mereka boleh cakap berapa sahaja kerusi nak tanding, walaupun kesemua 222 kerusi, tetapi berapakah yang akan mereka menang?
“Pas harus berfikiran terbuka dan matang. Soal menang kalah ini memang bergantung pada pengundi, tetapi jika di satu-satu kawasan yang ada tiga penjuru, apakah kebarangkalian Pas akan menang itu tinggi?” katanya dalam wacana Sinar Harian 'Pakatan Harapan VS Barisan Nasional, Mari Kita Nilai' di Kompleks Karangkraf, Shah Alam hari ini.
Menurut beliau juga, Pas seharusnya lebih realistik terhadap apa yang sedang berlaku hari ini.
“Kerana itu saya kata, cita-cita itu boleh, tapi...realitinya harus diambil kira.
“Senario politik hari ini berbeza apabila dua parti besar dan Pas sudah tidak lagi dikira besar apabila gabungan bersama Gagasan Sejahtera itu hanya titik kecil dalam politik negara,” katanya.
Tambahnya, Pas kini perlu menguatkan lagi agenda dan bersedia berubah mengikut arus semasa andai mahu lebih didukungi pengundi pada PR14 akan datang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena