Sunday 23 July 2017

[Video Najib Yang Merugikan Umno & Bangsa Melayu] Najib panik, berdepan tiga halangan menang PRU14.

Isnin, 24 Julai 2017

Dua bank ditutup, lapan lagi didenda dalam siasatan 1MDB di Singapura
Singapura menyempurnakan siasatan selama dua tahun berkaitan dengan skandal kewangan rentas negara 1MDB hujung bulan lepas. – Gambar fail The Malaysian Insight, 12 Jun, 2017.

Najib panik, berdepan tiga halangan menang PRU14 – Kit Siang


GEORGE TOWN, 21 JUL: Apakah asas keyakinan Datuk Seri Najib Razak bahawa 1.6 juta penjawat awam akan kembali menyokong Barisan Nasional (BN)?
Demikian yang dipersoalkan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang yakin bahawa Perdana Menteri itu sebenarnya bakal menghadapi laluan sukar untuk menambat hati pengundi.
Ini disebabkan, kata Ahli Parlimen Gelang Patah itu, Najib kini berhadapan dengan tiga cabaran utama pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Najib, katanya, telah kehilangan sokongan majoriti orang melayu termasuk sebahagian besar daripada 1.6 juta penjawat awam selain ahli UMNO yang kini berpaling tadah.
Ia, katanya, turut menerima tamparan hebat ekoran pengumuman barisan kepimpinan utama Pakatan Harapan (HARAPAN), berserta logo dan matlamat utama.
“Ini lah sebab-sebab kenapa Najib dalam keadaan panik sekarang,” katanya dalam kenyataan hari ini sambil menambah tidak pernah ada perdana menteri sebelum ini kehilangan sokongan besar ahli UMNO seperti Najib.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi terhadap kenyataan Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Mansor kononnya Najib memberitahu Ketua-ketua Bahagian UMNO bahawa para penjawat awam semuanya menyokong beliau.
Najib terus diasak akhir-akhir ini dengan timbulnya semula kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene yang mengingatkan orang ramai terhadap pembunuhan model Mongolia Altantuyaa Shaaribuu.
Bukan sahaja itu, Ahli Parlimen UK juga dilaporkan telah membentangkan usul di House of Commons berkenaan skandal 1MDB. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena