Friday 25 October 2013

Bajet 2014 : Bonus Setengah Bulan Gaji Penjawat Awam. Tiada Kenaikan Elaun Perumahan & COLA

Jumaat, 25 Oktober 2013
Bonus setengah bulan gaji penjawat awam : Setakat pukul pukul 9:30 malam tadi, terdapat perkhabaran gembira untuk 1.4 juta penjawat awam di Malaysia di mana dijangka bakal diumumkan…..pelarasan elaun COLA dan juga elaun perumahan seperti mana terkandung dalam teks ucapan asal Bajet 2014. 

Tetapi…Tetapi telah berlaku rombakan saat-saat akhir pada malam tadi, apabila insentif seperti pelarasan elaun COLA & elaun perumahan penjawat awam telah dibuang dalam intipati Bajet 2014 tetapi telah digantikan dengan bonus setengah bulan gaji kakitangan awam.  - Berita Semasa
insightsabah.gov.my 

Belanjawan 2014: Meneruskan Agenda Menindas Rakyat

www.beritaterkini.my


Bajet 2014. Bajet Menindas Rakyat
Belanjawan 2014 yang akan dibentangkan oleh Datuk Seri Najib Razak sekitar jam 4 petang nanti pasti akan terus menjadi bajet yang menekan dan menyiksa rakyat bawahan yang berpendapatan rendah dan sederhana. Andaian ini bersandarkan kepada budaya menindas dan menyiksa rakyat adalah amalan biasa dan telah lama dipraktikkan dalam kamus pentadbiran kerajaan Umno BN.

Apa yang ada dalam Belanjawan 2014? Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dijadual membentangkannya di Parlimen pada jam 4 petang ini. 

Beliau pagi ini mengadap Yang di-Pertuan Agong bagi mendapatkan perkenan untuk membentangkannya.

Belanjawan pertama selepas pilihan raya umum ke-13 ini mendapat perhatian pelbagai pihak, antaranya ekoran spekulasi Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang ditentang hebat pembangkang, akan diperkenal.
Kerajaan Rakyat

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena