Tuesday 10 February 2015

'Yang benar KENA SEBAT, Yang salah TERUS KUAT'...Penahanan Anwar kuatkan lagi Pakatan menentang BN!

Selasa, 10 Februari 2015
Penahanan Anwar kuatkan Pakatan menentang BN, kata Azmin
Keputusan rayuan kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi pembakar semangat Pakatan Rakyat (PR) menentang salah laku regim Barisan Nasional (BN), kata Mohamed Azmin Ali. Menteri besar Selangor itu berkata, PR akan mengadakan pertemuan secepat mungkin bagi menentukan siapakah ketua pembangkang yang baru.
 "Saya percaya ini akan mengukuhkan hubungan PR bagi meneruskan perjuangan," katanya kepada pemberita di Istana Kehakiman Putrajaya hari ini.  "Kita akan bermesyuarat secepat mungkin. Kita akan tentukannya nanti".

Terdahulu, sebelum hukuman dijatuhkan, Anwar menyerang panel lima hakim yang mensabitkan beliau bersalah hari ini, menuduh mereka "tunduk kepada tuan politik dan menjadi rakan jenayah dalam pembunuhan sistem kehakiman". Azmin berkata Anwar mengingatkan pimpinan dan anggota pembangkang supaya meneruskan perjuangan membawa perubahan. Katanya, reformasi total mesti dilakukan dalam negara untuk maju ke tahap lebih cemerlang. 

Mengulas kenyataan Pejabat Perdana Menteri (PMO) sebaik sahaja keputusan mahkamah pagi tadi, Azmin berkata ia menunjukkan perancangan rapi di antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan badan kehakiman.

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Inilah realiti sistem kehakiman di negara kita...

DIA nak PERINTAH SAMPAI KIAMAT macam2 dia buat,
Banyak benda BELOM REMBAT,
Yang benar KENA SEBAT,

Yang salah TERUS KUAT,
Sedangkan kita TERUS MEREMPAT,
Di tanah sendiri namun TAK BERTEMPAT...


Kredit : Malaysian Gags

Sama-sama kita renungkan..

Rancangan 'MEREKA' mmg hebat TETAPI perancangan Allah lagi HEBAT dan Maha Mengetahui ke atas segala2NYA...

Wallahualam~


Ustaz Nazmi Karim berkata:

"Biar bertuhankan Allah.. jangan bertuhankan manusia.. jgn bertuhankan benda.. bimbang Allah hinakan kita lebih teruk dari KELDAI & ANJING.. khusus utk org yg alim.. xsalah nk makan gaji dgn kerajaan.. xsalah nk jadi ustaz.. .tapi kalau keje dgn kerajaan (JAIS, MAIK, JAWI ke..contoh....).. jangan Jual Agama... KALAU JUAL AGAMA .. KAU LEBIH HINA." - September 22, 2012

#suararakyat #ABU
More & LIKE✔ at ☛| Suara Rakyat |☚

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena