Wednesday 25 March 2015

'Henti boros melampau, hidup rakyat derita'...Budaya "mark up" melalui orang tengah segar bugar di Malaysia!

Rabu, 25 Mac 2015
6 hrs · Edited · 
 
 ·

Budaya "mark up" melalui orang tengah segar bugar di Malaysia di bawah Najib Razak Dari beli 2nd hand, harga yang dibayar sepatutnya boleh dapat jet yang baru disiapkan. Tapi syukurlah rakyat kena bayar#GST demi bayar jet 2nd hand yang mahal ini. Sebarkan!
Maklumat lanjut 
http://rafiziramli.com/2015/03/kerajaan-membayar-rm73-juta-lebih-mahal-untuk-membeli-jet-peribadi-acj320/
 — with Engku FasyaKamal Kay and Mia Edora.

Jet: Henti boros melampau, hidup rakyat derita

KETIKA hanya berbaki seminggu sahaja lagi sebelum GST berkuatkuasa sepenuhnya di seluruh negara pada 1 April 2015, beberapa minggu yang lalu negara dikejutkan dengan pendedahan oleh Rafizi Ramli di Dewan Rakyat akan pemborosan melampau yang dilakukan pihak kerajaan berkaitan pembelian jet peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Pembelian ini berlaku pada saat rakyat menderita akibat kenaikan kos sara hidup yang melampau dan nilai mata wang ringgit yang semakin jatuh, pihak kerajaan sewajarnya tidak terus menerus mengamalkan pemborosan dalam mengurus kewangan negara.

Kos pembelian jet peribadi serta kos penyelenggaraan yang menelan belanja hampir setengah billion ringgit bukanlah satu langkah kewangan yang bijak.

Dengan wang sebanyak itu, masih terlalu banyak kepentingan rakyat dan negara yang perlu diutamakan seperti menyelesaikan hutang negara yang meningkat sehingga lebih RM700 bilion ketika ini.

Tindakan ini jelas bertentangan dengan slogan ‘rakyat didahulukan’.

Perdana Menteri telah membuktikan bahawa dirinya merupakan pemimpin yang mementingkan keselesaan diri sendiri. Sikap sebegini pastinya bakal menyebabkan negara terjerumus ke kancah kegawatan ekonomi yang lebih parah.

Sudah sampai masanya, bukan sahaja rakyat keseluruhannya bangkit, malah kakitangan kerajaan juga perlu bertindak menghalang kegilaan pentadbiran Perdana Menteri yang terlalu mementingkan kepentingan peribadi berbanding kepentingan negara dan rakyat.

Saya memberi amaran kepada Perdana Menteri untuk tidak cuba mengalihkan isu ini dengan pemberian ‘gula-gula basi’ seperti bantuan BRIM dan seumpamanya kerana rakyat semakin celik dan tidak mudah diperbodohkan lagi.

Maka dengan ini, saya mendesak supaya pembelian jet ini dibatalkan serta-merta dan Perdana Menteri memohon maaf atas pembaziran yang telah beliau lakukan. – HARAKAHDAILY 25/3/2015

Penulis ialah Bendahari Pemuda Pas Malaysia

Posted by Kedah Lanie

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena