Saturday 21 March 2015

[Video] Nur Jazlan: Belum masa untuk laksanakan hudud...Belum apa-apa lagi dah ada MP-MP UMNO BN menolaknya

Sabtu, 21 Mac 2015


Nur Jazlan: Belum masa untuk laksanakan hudud

Meskipun kesemua ADUN UMNO menyokong pndaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) , namun ia masih belum dapat dikuatkuasakan kerana pindaan perlu dibuat di peringkat Parlimen untuk membolehkannya dilaksanakan.

Sekarang dah tersangkut. Belum apa-apa lagi dah ada MP-MP UMNO BN menolaknya. Menteri di JPM seperti dilaporkan di atas, menyatakan RUU itu tidak dapat dibacakan pada persidangan Parlimen kali ini, satu usaha untuk melengah seterusnya menggagalkan RUU itu di bawa ke parlimen kerana UMNO BN tahu jika dibawa ke Parlimen parti itu akan ditentang hebat oleh rakan-rakan komponennya, MCA, gerakan, MIC dan lain-lain.

MP Pulai pula telah berterus-terang sudah menolaknya.

Jadi apakah ertinya kesemua ini....

Perkara pokok ialah UMNO BN berjaya mengharu-biru dan memecah-belahkan Pakatan Rakyat. Apa yang berlaku sebenarnya ialah, tiada ketegasan dan tidak istiqamahnya Presiden PAS sendiri terhadap hudud. Dahulu Presiden PAS sendiri yang menyatakan "Hudud Bukan Keutamaan". Sekarang, ini, terimalah dan akurlah jawapannya....Hukum kebenaran dan keadilan tidak pernah menipu!


Jangan persalahkan orang lain. PKR dan DAP berhak untuk tolak hudud. Itu kenyataan Presiden PAS juga. Yang PAS sekarang tiba-tiba percaya sangat UMNO menyokong hudud itu apa pasal....tunggu esok apa kenyataan ketua no 1 UMNO, DS Najib pula...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dijangka mengeluarkan kenyataan berkenaan pendirian Putrajaya berhubung Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan yang meluluskan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) -petikan TMI
Mengapa PAS tak cerdik cerdik lagi berpolitik?? 

~GREENBOC

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena