Saturday, 11 March 2017

Sedondon, sepadang, sepentas, sekapal dan kini sewad pula! 'Pas Doktor, Umno pesakit'? & PAS sebenarnya bukan ubat tapi PAS perlukan ubat! Mengapa Pas tak perlu lagi garang bercakap dengan Umno?

Ahad, 12 Mac 2017
Foto Suara Rakyat.
Krikk.. Krikk.. Krikk..
Di Mana Najib Razak ?
Foto Suara Rakyat.

Malaysia naik ke tangga ke- 23 RAKYAT DAPAT APA !!

ADAKAH kos sara hidup makin turun?

ADAKAH harga minyak makin turun?

ADAKAH dpt kembalikan semula subsidi rakyat?

ADAKAH Najib akan berhenti menipu rakyat?

ADAKAH Rosmah buang tabiat borosnya?

Pas tak perlu lagi garang bercakap dengan Umno - Nik Abduh

Nik Abduh Nik Aziz
Rata-rata netizen mempersoal pendirian beliau itu yang jauh berbeza dengan pendekatan Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz dalam berdepan dengan Umno.
Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz mengakui partinya tidak perlu lagi garang menentang Umno memandangkan pendekatan menasihati rejim itu telah menjadi keutamaan Pas.
"Masanya Pas bercakap kepada Umno secara berdepan, bukan lagi melaung dari jauh dan kejauhan. Jauh kita memanggil dan memekik. Dekat kita bercakap dan berbual, bukan?" katanya.
Menurutnya, menasihati Umno menjadi salah satu keutamaan Pas pada masa ini memandangkan hal tersebut adalah keaslian inti al Quran serta tugas para anbiya', pejuang dan muslihin.
*disunting






  • Umno dan pas dua2nya sdg duduk dlm wad icu. Tapi nik abduh ni berilusi yg pas berada kat wad tu sbb dia doktor dan umno pulak pesakit. Hakikat sebenarnya ialah umno dan pas berada di wad yg sama kerana kedua2nya sedang sakit tenat. Umno tak kebulur pun dgn ubat pas sbb pas sendiri pun sama sakit macam dia jugak.
    Dah elok sgtlah tu, sedondon, sepadang, sepentas, sekapal dan sewad.
    Semenjak berkeris dan bertanjak ni, nik abduh perasan dia dah jadi pendekar. Sebetulnya dia hanya baru belajar berpencak untuk memeriahkan majlis kahwin je




      • Avatar




        Umno tidak akan mendekati AMANAH kerana umno tahu AMANAH pasti akan menolak untuk bekerjasama dgn pihak yg terlibat dalam kezaliman, rasuah dan kemungkaran. Dan umno juga tahu PAS boleh dipergunakan, diperkudakan dan dipergulakan dengan dunia dan wang ringgit terutama selepas kematian TGNA. Alasan kononnya nak menyokong hudud adalah ubat umno untuk menyembuhkan sakit dalaman parti Hadi Awang ini. PAS bukan ubat tapi PAS perlukan ubat sebaik sahaja kematian TGNA.

      2 comments:

      Ab Sheikh Yunan said...

      Pas perlu berubat & berubah...

      matakanan said...

      Pas tak perlu berubah...Tetapi Ahli ahli pas dan rakyat malaysia islam yang perlu tinggalkan pati pas ..... berjuang islam melalui parti AMANAH NEGARA PULA jom ramai kita berubah

      Post a Comment

      Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
      SILA LAYARI
      Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
      PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

      Popular Posts

      © 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

      Designed by ScreenWritersArena