Saturday 9 March 2019

[Video Kerajaan negeri akan bantu penyewa diusir cari rumah lain] Polis ikut cakap DAP kafir berbanding ikut cakap walaun yang berbohong patuh syariah..Bukti DAP rasis? Umno nak 'kerajaan UG' dengan PAS di 4 negeri.

Sabtu, 9 Mac 2019
No photo description available.
Hujah pimpinan UMNO Pulau Pinang yang disokong oleh PAS adalah kononnya kerajaan negeri bertindak zalim menghalau penghuni Melayu. Ini fitnah perkauman. 

Apa yang mereka tidak ceritakan adalah penghuni tersebut telah melanggar syarat, termasuk yang sudah mewah hidup sehingga mampu melancong ke luar negara. 

Juga mereka tidak ceritakan bahawa penghuni tersebut membuat untung dengan menyewakan unit kepada orang lain. Malah, lapan penyewa didapati telah mempunyai rumah sendiri, namun menyewakan unit PPR mereka kepada orang lain. 

Ada juga yang tidak mahu membayar wang sewa sejak 1990, iaitu sejak hampir 30 tahun menetap di PPR berkenaan! Sedangkan sewanya hanya RM100 sebulan. 

Paling penting, pejuang kaum yang memanipulasi isu itu menyembunyikan hakikat bahawa yang bakal masuk menggantikan penghuni yang melanggar syarat-syarat adalah orang Melayu juga. 

Jadi, Melayu yang sudah tidak layak akan digantikan dengan Melayu yang layak. Apa masalahnya? Bukankah ini mengikut peraturan dan undang-undang?
Roketkini.com /TS
Imej mungkin mengandungi: 5 orang
Polis ikut cakap DAP kafir berbanding ikut cakap walaun yang berbohong patuh syariah. Bukti DAP rasis!

Kerajaan UG

Ha ha ha ha ha ha Haru!

Mat Hasan: Umno nak 'kerajaan UG' dengan PAS di 4 negeri

Kalau boleh kita mulakan dulu kerajaan campuran dikenali sebagai Kerajaan Penyatuan Ummah ini di Terengganu, Pahang, Kelantan dan Perlis," katanya.

Beliau juga berkata kerjasama itu akan membuatkan PH tidak senang duduk di Perak dan Kedah.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena