Tuesday 12 March 2019

[Video Sidang Dewan Rakyat-Tony Pua bongkar penipuan Najib] Seluruh negara mahu perbicaraan Najib bermula esok & Peguam Najib mohon penangguhan kerana "Anjing melompat ke atas saya"! Nasiblah Tun bijak membaca rencana jahat mereka..

Selasa, 12 Mac 2019
「Foto Tun Mahathir」的圖片搜尋結果
「Foto Tun Mahathir」的圖片搜尋結果
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Nampak tak ? diawal pendakwaan.. Peguam yg sama kata mahu perbicaraan disiar secara Langsung.. mahu perbicaraan dipercepatkan.. ia hanya mahu mewujudkan persepsi yang Najib tak bersalah.. menjadi mangsa konspirasi..mereka berlagak berani..Inilah hebatnya lakonan Najib..
Bila Perbicaraan mahu dimulakan.. mereka memohon beberapa penangguhan, pertikai Pendakwaraya..Pertikai Hakim..Pertikai Dokumen..akhirnya merayu lagi ke peringkat Mahkamah Rayuan hanya sebab pertikaikan Pendakwaraya.. semata mata mahu melengah lengahkan Perbicaraan.. mereka akan cuba tangguhkan selama mungkin..
Dan akhirnya bila perbicaraan sudah hampir..mereka mahu menutup Media dan suara Orang ramai sebab apa ? sebab Bukti yang amat Jelas..memang Najib itu perompak..Memang dia Penjahat.. yang masih percaya kan Najib ni hanya kelompok Ashbiyah dan juak juak PAS...
Hakikat yang sebenar..mereka cuba sedaya upaya sementara tempoh perbicaraan ini untuk terus bangkit dan cetuskan sentimen Perkauman.. heret ketidakkestabilan Kerajaan PH.. Mereka hampir hampir melakukan huru hara denagn semboyan Perkauman, ketika himpunan ICERD dan Plot Serangan Kuil apalagi melibatkan kes Adib..
Nasiblah Tun Bijak membaca rencana jahat mereka.. Namun jangan dipandang ringan..Mereka akan terus mencuba mencetuskan sentimen Perkauman.. Mereka yakin sebab dibantu kelompok Khawarij dan Ulama Jahat.. sebagaimana Khawarij membantu Muaawiyyah mencetuskan huru hara ketika pemerintahan Saidina Ali.. 

Seluruh negara mahu perbicaraan Najib bermula esok, kata AG

Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini bersetuju untuk menyambung perbicaraan kes rayuan bekas Perdana Menteri Najib Razak berkenaan SRC International Sdn Bhd sehingga Jumaat ini.
Ini susulan peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah memohon penangguhan atas alasan kecederaan di tangannya.
"Anjing melompat ke atas saya," kata Shafee kepada panel tiga anggota yang terdiri daripada Zabariah Mohd Yusof, Lau Bee Lan dan Rhodzariah Bujang.
Katanya, beliau dalam kesakitan memerlukan rawatan perubatan pada kadar segera.
Peguam Negara, Tommy Thomas, yang bertindak sebagai pendakwa raya dalam kes tersebut, berkata walaupun beliau bersimpati tetapi pihak pendakwaan tidak menyokong perbicaraan ditangguhkan lebih lanjut.
"Seluruh negara, semua orang, mahu perbicaraan bermula esok jika boleh.
"Terdapat tekanan terhadap pasukan pendakwa, sebenarnya tekanan global ke atas kami untuk memulakan perbicaraan.
"Saya faham peguam bela ada masalah, tetapi di sisi lain kami di bawah pengawasan mengapa perbicaraan ini tidak bermula," katanya.
Oleh itu, menurut Thomas beliau berharap rayuan dapat didengar secepat mungkin untuk membuka jalan supaya perbicaraan dapat dimulakan.
Panel hakim kemudiannya membenarkan penangguhan dan menetapkan Jumaat 8:30 pagi untuk perbicaraan rayuan kali keempat dan terakhir.
Najib berdepan tujuh pertuduhan pecah amanah jenayah, penyalahgunaan kuasa dan pengubahan wang haram yang melibatkan dana RM42 juta daripada SRC, sebuah syarikat milik kerajaan yang dikaitkan dengan 1MDB.
Beliau, bersama anaknya, Norashman Najib, hadir di mahkamah hari ini.
Malaysiakini.

2 comments:

Cahaya kebaikan said...

Ya semua orang yg waras boleh nampak skandal imdb kecuali najib hadi dan orang yg sewaktu dengan mereka

Lone ranger pomen said...

Kalau tipu pun mereka kata boleh dan dpt pahala, ape sgt la setakat putar dlm mahkamah... Kalau betul ape nak takut, tapi masaalahnya sekarang kerajaan baru yg tegas isu rahsuah. Kalau dulu boleh la dibuang, ditukar yg tidak sebulu... Skang ni hadap aje la.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena