Sunday 17 March 2019

[Video Umno batal langkah saman bekas wakil rakyat?] MP Pendang dari Pas terkesipuan sendiri! BERBOHONG & SALAM AKAL SEHAT.

Isnin, 18 Mac 2019
Umno dilaporkan tidak akan meneruskan saman terhadap bekas wakil rakyatnya yang keluar parti susulan kekalahannya dalam PRU ke-14. Menurut The Malaysian Insight yang memetik sumber, keputusan itu kerana Umno tidak mahu menanggung kos tinggi untuk meneruskannya, selain fokus kepada pengukuhan parti. "Tok Mat (pemangku presiden Umno Mohamad Hasan) berpendapat adalah lebih penting pada waktu ini Umno fokus dengan mengukuhkan parti itu sendiri. “Selain daripada itu, faktor kos juga menjadi pertimbangan utama," kata sumber dalaman Umno itu seperti dipetik. Umno dilaporkan memfailkan saman terhadap bekas wakil rakyatnya pada November lalu, ketika presidennya Ahmad Zahid Hamidi belum bercuti. Beliau berkata tindakan itu diambil kerana kemenangan mereka adalah kerana Umno dan BN serta hasil kempen jentera parti. Januari lalu, Setiausaha Agung Umno Annuar Musa mengesahkan saman telah difailkan kepada Anggota Parlimen Bagan Serai Noor Azmi Ghazali dan Anggota Parlimen Masjid Tanah Mas Ermieyati - kedua-duanya telah menyertai Bersatu. Annuar juga berkata Umno mahu mengambil langkah sama terhadap bekas wakil rakyatnya di Sabah, tetapi masih tidak berbuat demikian. Walaupun tewas pada PRU lalu, Umno sebelum ini kekal sebagai parti terbesar di Dewan Rakyat dengan 54 anggota parlimen. Jumlah itu kini merosot kepada 37 anggota parlimen - menjadikannya parti ketiga selepas PKR dan DAP - selepas sejumlah mengambil keputusan untuk keluar parti.


Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk
Seorang wakil PIGs Awang Hashim di parlimen hari ini tersengeh-sengeh apabila pertanyaannya untuk memerangkap Anwar Ibrahim (PD) dijelaskan dengan tuntas.
Wakil Pendang itu bertanya Anwar adakah orang yang tolong bayar hutang Hadi Awang (Marang) RM1.422 juta itu adakah sahabatnya.
Tanpa ralat Anwar akui memang Rameli Musa kawan baiknya yang kini menjadi penyokong kuat presiden Pas Hadi Awang.
Wakil Pendang dari "PIGs" terkesipuan sendiri.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, jambang, cermin mata dan teks
GREEN BEAN ARMY
Ada seorang kafir ingin masuk islam, datang ke Nabi Muhammad SAW, lalu berkata : "Saya mau masuk Islam, asalkan saya bisa berjudi, minum minuman keras, berkelahi (membunuh), berzina, mencuri, merampok.
Pokoknya saya gemar dgn segala perbuatan jahat, jadi saya mau masuk Islam, asalkan tidak dilarang berbuat jahat".
Nabi berkata, tidak apa, cuma satu syarat, dijawab oleh kafir itu, apa itu, ya rasul? Jangan BERBOHONG... Pemuda itu berpikir, gampang sekali syaratnya, kalau cuma itu... Baiklah saya bersedia, jawab pemuda itu.
Masuklah dia dalam agama Islam. Suatu hari dia mau mencuri, pemuda itu berpikir, bagaimana kalau Nabi bertanya, apakah kau mencuri hari ini??
Kalau saya jawab tidak, berarti saya berbohong, tetapi klau saya jawab iya, maka saya akan dihukum potong tangan, akhirnya tidak jadi mencuri.
Hari berikutnya, mau berzina dan memperkosa, tetapi dia berpikir, kalau saya ditanya Nabi, apakah kau berzina hari ini?? Kalau saya jawab tidak, berarti saya berbohong, tetapi kalau saya jawab iya, maka saya dihukum cambuk, akhirnya tidak jadi lagi.
Hari berikutnya, dia ingin merompak dan membunuh saudagar kaya, kemudian dia berpikir lagi, kalau saya bunuh, kemudian Nabi tanya, apakah kamu membunuh hari ini?? Kalau saya jawab tidak, berarti saya berbohong, tetapi kalau saya jawab iya, maka saya akan dihukum pancung leher, akhir tdk jadi lagi. Akhirnya pemuda itu tidak pernah berbuat jahat lagi setelah masuk Islam.
*Dari cerita itu dapat disimpulkan bahawa berbohonglah yang menyebabkan kejahatan semakin menjadi...*
*MAKA PILIHLAH PEMIMPIN YG TIDAK SUKA BERBOHONG...*
*SALAM AKAL SEHAT...*

1 comments:

nick said...

Siakap senohong gelama ikan duri. Bercakap bohong lama2 mencuri. Ini adalah pepatah bijaksana yang disampaikan oleh nenek moyang kita untuk menjadi tauladan sepanjang zaman. Sememangnya perbuatan berbohong itu merupakan asal dan benih kepada perbuatan jahat dan jenayah yang lebih teruk lagi. Maka umat islam sepatutnya beringat2 dengan golongan2 yang suka berbohong kerana mereka pada dasarnya tidak hanya berbohong malah tak berasa malu dan berdosa untuk melakukan perbuatan mungkar yang lain. Sedarlah bahawa puak2 yang suka berbohong ni adalah puak2 yang paling suka dan mudah berbuat mungkar, mereka bukannya suci dan alim bahkan mereka sahabat syaitan!

Nick.
cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena