Tuesday 1 July 2014

"Knee Low Far" (Jauh di bawah lutut) Neelofa yang baharu...Hidayah selepas sahur

Rabu, 2 Julai 2014

Hidayah selepas sahur Noorneelofa nekad berhijab

 Foto

Pelakon dan pengacara jelita Noorneelofa Mohd Noor tampil dengan wajah baru apabila nekad berhijab selepas bersahur pada hari pertama Ramadan, kelmarin.

Noorneelofa yang mesra dengan panggilan Neelofa ketika dihubungi bersyukur kerana apa yang dia inginkan selama ini dapat juga direalisasikan dengan sempurna. "Walaupun pernah terbit rasa ragu tapi inilah yang saya ingin dan syukur ruang itu diberikan dengan baik untuk saya berhijab," katanya

Pengacara program Nona dan MeleTop itu turut menyifatkan penghijrahannya itu adalah ikhlas dan tiada paksaan."Insya-Allah ini adalah diri saya sekarang dan Neelofa yang baru. Saya berharap dan yakin peminat akan menerima saya seadanya malah mereka adalah pemberi semangat buat saya," katanya.

batu vs kayu

Si gadis manis ini sekarang sudah "Knee Low Far".....(Jauh di bawah lutut)

Ramadhan bulan yang penuh dengan keberkatan, bulan pengampunan, bulan hidayat.

Setiap amalan dilipat ganda oleh Allah SWT.

Kita diberitakan selebriti glamour yang terkenal dengan keayuan serta berpakaian singkat tetapi sekarang sudah berpakaian yang menutup aurat, syabas dan tahniah moga anda beristiqomah dengannya.

Selebriti yang dimaksudkan itu ialah Neelofa (bunyi "Knee-Low-Far) yang telah mengenakan pakaiannya jauh ke bawah lutut yakni menutup auratnya seperti dituntut oleh Al-Quran.

al-brangionline;

Sapa kata celebriti tak mani bila menutup aurat? Syabas...Alhamdulillah
_____________________________________________________________

Neelofa Ambil Keputusan Berhijab

Diterbitkan: Selasa, 1 Julai 2014 5:01 PM
PETALING JAYA: Kehadiran Ramadan berjaya membuka hati pelakon Neelofa untuk berubah selepas dia memilih untuk memakai tudung.

Pengurus kepada pelakon itu, Mohd Amer Shafiq Khalip atau lebih dikenali sebagai Shawn Amer berkata, Neelofa, 25,  membuat keputusan berkenaan pada Selasa (hari ini) dan langkah itu adalah satu perubahan positif buat dirinya.

"Benar, Neelofa sudahpun berhijab dan dia telah mengesahkan perkara tersebut kepada saya pada hari ini (Selasa).

"Dia juga melihat perubahan yang dilakukannya adalah satu perkara yang positif buat dirinya," katanya kepada mStar Online.

Shawn diminta mengulas mengenai kenyataan adik pelakon itu, Ameera, yang memuat naik foto Neelofa bertudung di Instagram miliknya dengan kapsyen rasa bersyukur dengan perubahan yang dilakukan oleh kakaknya itu lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan.

Foto Neelofa yang sudah bertudung yang dimuat naik oleh adiknya, Ameera.

Neelofa tidak dapat dihubungi memandangkan dia sedang membuat rakaman suara bagi program Meletop yang akan bersiaran secara langsung pada malam Selasa di Astro Ria pada pukul 9 malam.

Dalam pada itu, Shawn berkata, sebelum membuat keputusan untuk berhijab, dia sudah mula memakai tudung secara perlahan-lahan sejak tiga bulan lalu.

"Alhamdulillah, berdasarkan pemerhatian saya, Neelofa berubah secara perlahan-lahan dan sejak tiga bulan lalu, dia kerap berhijab. Tidak sangka pula dia melakukan perubahan secepat ini.

"Bukan sahaja lebih positif tetapi wajahnya dilihat sentiasa gembira. Apa-apapun kita mendoakan yang terbaik untuknya," ujarnya (mStar)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena