Tuesday 1 July 2014

[Video] DIA ke Syria bukan berperang sahaja!...Ada yang kata baik buat jihad ekonomi?

Rabu, 2 Julai 2014


Sambut Puasa: Abu Bakar al-Baghdadi, Khalifah Baru Muslim Se Dunia.

BAGHDAD - Kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS) mengisytiharkandinasti baru yang mereka tuntutan sebagai khilafah saat RamadanMerekamengisytiharkan khalifah baru untuk umat Muslim di seluruh dunia yang wajibditaati 
Khalifah baru untuk umat Muslim sedunia yang diwar-warkan ISIS adalah AbuBakar al-Baghdadi. "(Sebagai) pemimpin bagi umat Islam di mana-mana," katajurucakap ISIS atau (Negara Islam Iraq dan LevantIsil, Abu Muhammad al-Adnani, dalam sebuah rakaman audio yang diedarkan secara online.
Khilafah adalah sebuah dinasti untuk mengesahkan kuasabaik secara politikmaupun agamaSedangkan khalifah adalah pemimpin dari dinasti tersebutKhilafah terakhir yang diakui umat Muslim sedunia adalah Khilafah Utsmani.Khilafah itu berakhir kira-kira 100 tahun atau seabad lalu.

(Dewan) Syura dari Negara Islam bertemu dan membincangkan masalah ini(kekhalifahan). Negara Islam memutuskan untuk menubuhkan negara Islamdan menunjuk khalifah untuk negara kaum Muslimin"kata al-Adnani.

"Pemimpin jihad Baghdadi dilantik sebagai khalifah kaum Muslimin," lanjut dia."Baghdadi telah menerima sumpah setiadan dengan demikian dia telahmenjadi pemimpin bagi umat Islam di mana-mana."

"Kata-kata 'Iraq' dan 'Levant' telah dikeluarkan dari nama Negara Islam," kataal-Adnani, seperti dikutip news.com.au Senin (30/6/2014). Dia mendakwakhalifah baru itu mewujudkan mimpi umat Islam dan harapan semua jihadis.

Istilah khalifah muncul selepas wafatnya Nabi MuhammadKhilafah Islamdisebut pernah mengalami zaman keemasan pada Dinasti Umayyah tahun 661-750Serta empayar Abbasiyah tahun 750-1517. Sedangkan khilafah terakhiradalah khilafah Uthmaniyyah yang runtuh tahun 1924. (IH)

 YONG TAK BERANI MACAM USTAZ INI

USTAZ MOHD LOTFI ARIFFIN

Mungkin kalau ada apa-apa terjadi kepada umat Islam di Malaysia, Yong boleh bergantung kepada orang yang ada karektor seperti ustaz ini.

Tak payahlah kita nak beretorik pertahankan Islam, tetapi menerima perbuatan yang bercanggah dengan syariat Islam.

Awal-awal lagi ustaz ini sudah meletakkan jawatan dalam PAS kerana tidak mahu melibatkan partinya dalam keputusan yang dia ambil untuk berjihad di Syria.

Yong respect ustaz ini. Dia dah jelaskan apa dia buat di sana:

DIA KE SANA BUKAN BERPERANG SAHAJA (SINAR HARIAN)

Ada yang kata dia militan. Ada yang kata buat apa cari mati di negara orang. Ada yang kata baik buat jihad ekonomi.

Alahai...

Jihad ekonomi tu Yong sokong 100% juga. Macam-macam jenama katanya jihad ekonomi 
- TEKUN,
- AZAM...dll

Nama bunyinya canggih-canggih belaka.

Tapi kalau datang dari mulut orang yang mengejek ustaz itu, atau suku-sakatnya Yong langsung tak yakin.

Tak yakinpun 100%

INI KIRA JIHAD EKONOMI?

Tak payah cakap banyaklah. Macam mana kita hendak berjihad ekonomi? Tiada sampel mantap yang boleh dibuat contoh:

WAH! BANYAKNYA DUIT UMNO

Semuanya wajar bermula dari atas:

JIHAD EKONOMI PADA BILANGAN MENTERI?

Mungkin bilangan menteri tak patut dibandingkan dengan negara kaya seperti USA, Jepun dan UK. Tapi boleh banding dengan Peru yang penduduknya sama ramai dengan negara kita.

Jika tak berani buat macam ustaz ini tak payahlah kita memperlekeh tindakannya.

Lebih baik jika kita berdoa mudah-mudahan seluruh umat Islam di Dunia kembali aman dan dapat mengamalkan tuntutan agama tanpa sekatan dan tekanan.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena