Thursday, 18 December 2014

Dimata rakyat FB tambah incame...Dimata kerajaan BN FB sumber income..."Mata duitan gasak semua selagi boleh!"

Khamis, 18 Disember 2014

Yg mencadangkan undang2 bodoh ni x pk ker masalah rakyat....patutnya beri sokongan bukannya nenghalang dgn cara yg mcm ni. Orang nak cari rezeki halal n menaikkan ekonomi keluarga da lah mcm2 kos rakyat tanggung....subsidi ditarik...gst lg...xpe ari ni ko susahkan org esok lusa ko akan rase lebih susah dr ape yg kami rase. Ini hukum alam....

Lagi hodoh...Jual negara lagi?

23 hrs ·


Menjual Di Facebook Dan Instagram Tidak Sah!

Dah nampak hint dia. Duk pikir nak kenakan tax lerr kot.. Menjual kat facebook dengan instagram katanya tidak sah. Tak tunjuk itu ini haper la.. Bila rakyat nak cari pendapatan lebih, pelbagai benda tidak sah. Bila rakyat tekan kerajaan. Suruh rakyat belanja berhemah. Yang heran, ada juga pilih pemimpin korup. Ringgit jatuh, Hutang tinggi, GST bakal bermula. Kenaikan barang bakal menggila. Apa deputy cakap.. Ekonomi good...
The Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism ministry has declared that any one selling items online directly via Facebook or Instagram must register themselves with the Companies Commission of Malaysia, else such sale is deemed illegal.
Responding to a question in the Dewan Negara today, its deputy minister Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah said such online traders must register themselves so as to protect consumers from being cheated or exploited by the traders, Bernama reported today.
"Under the new Consumer Protection Regulations (Online Commerce Transactions) 2012, online traders must display the name of their business, business/company registration number, email address and telephone number on their Facebook or Instagram," he was quoted as saying by Bernama.

BANKAMI FACEBOOK

comments :

Saya tengok ramai budak2 IPT yang buat biz ni sbb mereka ada smartphone atau laptop dan internet. Salah satu cara org mereka cari income. Jual tshirt dan kasut contohnya. Mungkin ada baik mendaftar agar mereka tidak menipu. Tapi yang sah2 menipu tak pun diambil tindakan. Semua buang kes... Tak cukup bukti. Tipu juta2. Bukan 20-30 ringgit...

2 comments:

Jeson Devid said...

A tax organizer can facilitate the process of pulling together your tax information. This basic tax organizer is designed for new clients and allows you to enter your information right on the screen. kansas city income tax

Jeson Devid said...

Your thing is shows latent, m gona add this to my bookmarks. cannabidiol, pure CBD oil

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena