Monday 23 March 2015

Aktivis anti-GST ditangkap di kompleks kastam...

Isnin, 23 Mac 2015

Kenyataan Akhbar - Aktivis anti-GST ditangkap di kompleks kastam



Kenyataan Akhbar
23/3/2015

Bebaskan Aktivis Yang Di Tahan Dengan Segera.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengeji tindakan pihak berkuasa menahan aktivis-aktivis yang berada di Ibu pejabat Kastam di Kelana Jaya.

Difahamkan himpunan ini diadakan bertujuan untuk menyerahkan memorandom berkenaan bantahan GST kepada Ketua Pengarah Kastam Dato' Sri Khazali bin Hj. Ahmad.

Akan tetapi,Ketua Pengarah Kastam bertindak menyembunyi diri dari berhadapan dengan soalan-soalan daripada rakyat berkenaan GST yang akan dilaksanakan pada 1 April 2015.Mengapa GST ini tidak dikaji dengan lebih mendalam sebelum dilaksanakan di Malaysia?

Adakah kerajaan Malaysia melaksanakan GST semata-mata untuk melunaskan hutang kerajaan yang semakin meningkat?Apakah kerajaan Malaysia masih tidak sedar bahawa masih ramai rakyat Malaysia yg miskin dan tak mampu?

Dengan ini,SAMM menggesa pihak polis melepaskan aktivis-aktivis yang ditahan.SAMM juga menggesa agar Ketua Pengarah Kastam menjawab segala soalan yang sudah disediakan dan menerima memorandom dari rakyat.

SAMM juga menjemput semua rakyat Malaysia hadir ke balai polis Kelana Jaya sekarang untuk menunjukkan solidariti kepada semua aktivis-aktivis yang di tahan.

Ahmad Anwar Asyraf
Pengarah
Pemikir Kaum Muda SAMM.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena