Saturday 28 March 2015

'Walimatul Kurus'...SALUT! Parti yang BERANI!...Awak, awak kat mane? Ha, ha, haaa!

Ahad, 29 Mac 2015
SALUT

salut untuk pkr
salut untuk parti yang berani
perjuangan diteruskan
la lutte continue



PKR ARAH AHLI HADIRI PERHIMPUNAN KITA LAWAN

PKR telah mengarahkan pemimpin parti itu supaya menggerakkan anggotanya untuk menghadiri perhimpunan Kita Lawan di Kuala Lumpur Sabtu ini.
 
Dalam satu kenyataan semalam, Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli berkata PKR komited sepenuhnya terhadap perhimpunan tersebut, yang dianjurkan oleh pelbagai NGO.
 
PKR, katanya, berharap semua rakyat Malaysia yang cintakan keadilan supaya menyertai perhimpunan itu untuk menyuarakan hak mereka sebagai rakyat.

Katanya, PKR juga berharap pihak berkuasa tidak cuba menghalang hak mereka untuk berhimpun secara aman.

Rafizi berkata, perjuangan Kita Lawan adalah selaras dengan pendirian PKR untuk melindung rakyat terhadap pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), skandal 1MDB, penyalahgunaan Akta Hasutan 1948 dan percubaan polis untuk menyekat kebebasan berhimpun.
 
Sejak pemenjaraan ketua pembangkang Anwar Ibrahim pada 10 Februari, aktivis telah berkumpul di pusat membeli-belah Sogo setiap petang Sabtu untuk menuntut pembebasannya.
 
Kempen terkini Kita Lawan melibatkan desakan pemecatan Ketua Polis Negara,  Khalid Abu Bakar dan menggesa Najib Abdul Razak supaya berundur

Perhimpunan pada hari Sabtu itu berkebetulan dengan majlis perkahwinan untuk anak perempuan Najib,di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).

Polis menangkap lebih enam aktivis dan pemimpin pembangkang selepas perhimpunan besar-besaran yang menyaksikan perarakan 10,000 peserta dari Sogo ke KLCC pada 7 Mac.

Semalam, enam lagi ditahan semasa protes duduk berehampiran Dataran Merdeka.


POSTED BY TUKAR TIUB

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena