Saturday 21 March 2015

OKZ13 - Ambiga selia dana bantu keluarga Pas 13 dipenjara...

Ahad, 22 Mac 2015

Penyokong PAS masuk penjara langsung tiada suara Presiden PAS kedengaran untuk mereka, & pewalaaa PAS masih lagi menyalahkan PKR.
#weiTak_maluKE

http://www.malaysiakini.com/news/292606

Ambiga selia dana bantu keluarga 13 dipenjara

Aktivis terkemuka Datuk S Ambiga akan menyelia dana untuk membantu keluarga 13 orang yang menjalani hukuman penjara 10 bulan kerana membantah rampasan kuasa di Perak pada 2009.

Dana Friends of Perak 13 bertujuan untuk menyediakan bantuan bulanan RM2,000 bagi setiap keluarga sepanjang tempoh tersebut, kerana kebanyakan mereka yang dipenjara itu merupakan pencari nafkah dalam keluarga.

Pengerusi BERSIH 2.0, Maria Chin Abdullah dan Toh Kin Woon dari Penang Institute, juga akan turut menyelia dana tersebut.

Laman Facebook juga telah diwujudkan untuk menarik penderma untuk dana tersebut, yang dicadangkan semalam oleh pengerusi NGO Engage, Thomas Fann.

Dalam satu kenyataannya, Fann berkata matlamatnya adalah untuk mengumpul sumbangan yang mencukupi untuk menyediakan RM2,000 sebulan kepada setiap keluarga terlibat, dengan mendapatkan 520 rakyat Malaysia berikrar menyumbang RM50 setiap bulan selama 10 bulan, bagi menjana sejumlah RM260,000.

Bantuan itu akan diagihkan kepada keluarga berkenaan mulai April 2015 hingga Januari 2016, katanya.

Fann berkata sebarang lebihan dana itu akan digunakan untuk mengisi sebuah lagi tabung amanah yang akan diwujudkan, yang dikenali sebagai Dana Kebebasan.

Dana Kebebasan akan menyediakan bantuan kewangan kepada mereka yang dipenjara, didenda, dipecat atau ditarik balik keistimewaan kerana menyertai sesuatu perhimpunan.

Sumbangan boleh dibuat kepada Engage Network melalui nombor akaun Maybank 501271441377.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena