Saturday, 23 February 2013

Info Penting Pengundi Melayu DUN Manjoi: Ucapan TG NIK AZIZ vs TV3...Laloq Sungguh! Apa Kata Gen-y..

Ahad, 24 Februari,2013



Gen-y Support TUK GURU
syfqroslan1706 3 hours ago
Aq ulang 7 kali video nie,,tp skali pon TGNA TAK SEBUT PKATAAN BR1M,,apa yg TV3 cuba kaitkan BR1M dgn video nie??
Reply  · 13    

Hafifi Shukri 3 hours ago
Susah cakap dengan puak umno ni...otak tepu...janji duit masyuk apa pon boley...
Reply  · 10    
All Comments (644)

 toksaad 7 minutes ago
masalahnya ko cuba tgk apa yg tv3 n utusan cuba sampaikn kt dlm video kat atas. itu misleading bro. nik   aziz tak ckp pun org tu haiwan dia kasi perumpamaan je. manusia dtg dekat sebab duit, ayam dtg dekat pasal ada jagung, lembu dtg dekat pasal ada jerami. satu lg kena time skarang kerajaan sibuk nak bg duit. why not lepas menang PRU lepas tros konsisten kasi duit selama memerintah. ko bleh fikir sendiri kan. kalau ko dady ko blikan keta ko kna ambil hati dulu kan. hehe theory is the same here
Reply  ·       in reply to hamba allah (Show the comment)

rempuhsaja 14 minutes ago Hujah Pencacai Umno
bagi ilmu? ilmu ape? ilmu mnyeleweng? tunjuk contoh dulu kt rakyat negeri mu yg trpaksa melata mncari rezeki kt negeri lain....
Reply  ·    

toksaad 20 minutes ago
korang otak kerajaan mmg lembu. bingai!!xbersyukur!!!puih!!!. org tu bagi nasihat cara elok bodoh. ko jangan jadi bahlol mcm lembu. dia kasi perumpamaan. kita bersyukur tapi pada allah atas segala duit yg kerajaan bagi. so apa masalahnya?. hari2 kita sembahyang n berdoa. ITU NAMANYA BERSYUKUR> BUKAN MENJILAT BONTOT UMNO SAMPAI LICIN BODOH> DASAR ORANG BANGANG. MACAI PENCUCI NAJIS
Reply  ·       in reply to ryutakayama22 (Show the comment)

shacky minhyuk 37 minutes ago
mengucaplah weyy . kau hina alim ulamak macam kau hina nabi !!
Reply  ·       in reply to cumicumi5 (Show the comment)

cumicumi5 1 hour ago Pencacai Umno Tegar
hanya ayam dan lembu saja yg tak paham apa yg iblis tua tu ckp
Reply  ·       in reply to syfqroslan1706 (Show the comment)

cumicumi5 1 hour ago Pencacai Umno
bodo iblis tua ni. kalu nak cakap pasal politik pon
knapa nak kena umpamakan dgn binatang.
betul2 cakap macam iblis.
iblis tua ni ceramah agama mcm mana pon hasilnya tetap dpt org islam yg bepecah. belah.sama spesis dgn ustat rajalawak ganu tu
Reply  ·  

Farul Aziz 2 hours ago Atas Pagar Tegar
ape yg korang pening2 kan ni. lebih baik benti bergadoh. carik solution macam mane nak bersatu. buat ape kite berpuak. xde guna nye. lagi merosak kan negara je. susah bangsa2 melayu kita dulu nak kejar kemerdekaan. penyudahnye kita yg berpuak bangsa lain pulak bersatu kat atas tanah malaysia sendiri. bukak minda. bukak mata. masing2 da tua. dah nak mampos dah pon. tapi perangai aduhhh. macam budak tadika. berebut sana. berebut sini. tuduh2 sana. tuduh2 sini. BUKA LA MINDA WAHAI BANGSA MELAYU.
Reply  ·  

ryutakayama22 2 hours ago Pencacai Lembu Tegar
Korang otak pmbangkang mmg lembu.bingai!!xbrsyukur!!puih! !!
Reply  ·  

hamba allah 2 hours ago
masalahnya,dia bg tu utk sngkan rakyat bkn nak rahsuahkan rakyat supaya undi bn... undi itu hak kita nak undi sapa pon.. kalau kowg ambil duit tu n undi pas bn taw ke?so knelah peka sikit dgn apa yang org bg.. bkn ambil duit tu wajib undi bn... undi adalah hak kita,hak rahsia kita.. kalau setakat nak ceramah sal nih xpayah pon xpa... bkn bagi ilmu tp bgi sorg sikit dosa..
Reply  ·  

monyet Tampan 2 hours ago
BERITA TV3 SIAL
Reply  ·  
 
Adi Putra 3 hours ago
Kau ni form brape? takat RM27.5 juta tu mahal lagi kot harga rumah2 puak2 umno ni. Tu bukan Kembangkan hasil cukai....bangang!!!! tu KEMBONGkan Perut dorang..hahahahaha. Mcm Beli Kapal selam scorpane tu la mangkuk... harga beli cecah RM3.4 billion sedangkan French kata hnya separuh kos sebenar. Mana pegi RM1.4 billion tu???
Reply  ·     in reply to Arietini Arie (Show the comment)

azmi326783 3 hours ago Pencacai Umno Tegar
Tenguk betul2 n dgr baik2 ucapan nik aziz sengal ni...bangang punya tok lebai....sehaiwan2 kami yg terima br1m ni kami menyokong perjuang pemimoin kami xpi org pas yg lbh cbuk jugak dtg ambil duit br1m tu sape nik aziz oiiiii....ni la ulamak paling bangang kat kat dlm m'sia...otak taruk kat kpala lutut punya ulamak.
Reply  ·  

Adi Putra 2 hours ago
Kau tu yg sengal...mangkuk!!! dia cakap Islam tu tegak dgn Ilmu bukannya wang ringgit. Kau, aku, kita semua ni manusia, Insan yg perlu di pandu dgn ilmu. Lain lah kita ni ayam, lembu, binatang sua dedak, jerami...datang terus. Sekadar tabur material n wang ringgit jer semata2 mana boleh!!! contoh klu kau ada anak umur 7 tahun kasi 20 hggit suruh pegi kedai...kompom balik penuh jajan, cekedis yg dia beli. cuba bgi 20 hinggit kt isteri ko...kompom dia beli sayur, ayam brg dapur. Pendekatan Ilmu
Reply  ·     in reply to azmi326783 (Show the comment)

Ajie Genji 2 hours ago
you yg sengal bro dengar betul ucapan nya tapi dengar dari kitab syaitan umno tu dengar baik ucapan jgn mracau x tentu arah you baca quran tak kalau x baca jgn lah menuduh org x tentu arah itu bukan duit umno itu duit rakyat atau kamu dah buta hati saya rasa kaamu yg bangang atau bongak kata org n9 org ada ilmi x macam you bro yg sengkat pemikiran dan tiada limu dalm melemparkan pandangan kaji ucapan nik aziz tu dulu
Reply  ·     in reply to azmi326783 (Show the comment)

acap tenten 3 hours ago
sy nk tnye duit BR1M dtg nye dr mne ye ? duit rakyat ke duit umno ? klu duit umno spe pulak yg bg yew ? klu duit pinjaman dr bank dunia siapa plak yg t'gung yew ? dato sri nk t'gong ke ? byk nye duit dato.nk tnye lg satu bape byk rakyat yang tak tahu pasal duit nie ? KALAU NK TAW DUIT NIE,,DUIT RAKYAT BRO !! UJD TAK KIRE LA SAPE AMBIK KLU ORNG PAS AMEK PON BUKAN DUIT UMNO..(DUIT RAKYAT) KLU ORG UMNO AMEK PON DUIT (RAKYAT JGAK) JD APE NK HEBOH SGT..TUU DUIT RAKYAT !! TAK PAYAH LAA NK BERSELINDUNG
Reply  ·  

nejji64 3 hours ago
Hidup tok guru
Reply  ·  

joey jb 3 hours ago
astaghfirullahhalazim..truk btol manusia zmn skrg..insaflah..brpgglh kpd ajarn islam yg sbnr-bnrnya..
Reply  ·

Fayyadh Amin 4 hours ago
Hutang negara nak cecah 55 % KDNK tu PR yg buat ke ? Yg byk rasuah tp tk pernah nak didakwa tuh PR ke ? sebab tulah , takkan sebab jasa yg dah memang tanggungjawab depa , kita boleh tolak ke tepi benda yg salah . Aku tau hang tk boleh nk terima komen ambo nih , Hahah . dakpe nih kan demokrasi . Selamat beramal .

Ahmad Nabil 5 hours ago
Ramai yang bertanya tentang siapakah yang patut mereka undi dalam piliharaya akan datang.kebanyakan generasi muda hari ini belum membuat keputusan parti pilihan.Ia patut dilihat sebagai satu perkembangan yang baik, kerana rakyat sudah mula bebas dari cengkaman fanatik atau sokong secara membuta tuli. Jika sikap ini dipimpin ia akan melahirkan rakyat yang tidak boleh diperbodohkan dan sentiasa sedia untuk membuat perubahan berdasarkan potensi yang dipamir oleh setiap parti yang bertanding.
Reply  ·     in reply to hus0312 (Show the comment)


Info Senggal Sungguh: RM41.60 Sebulan, Nak Makan Batu?

BR1M: Najib kata RM500 cukup makan setahun


KUALA TERENGGANU: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan bangganya memaklumkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 cukup untuk makan setahun.

(Gambar: BERSEPAH...buku ‘Janji Ditepati’ yang diedarkan oleh Najib dan Ahmad Said tidak dipedulikan para hadirin.)

Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) telah mengira dengan bantuan BR1M sebanyak RM500 itu setiap isi keluarga akan memperolehi sejumlah RM41.60 sebulan.

Menurutnya, dengan RM41.60 itu telah cukup untuk membeli sekampit beras 10 kilogram, lima kilogram minyak masak, gula, tepung dan lain-lain.

“Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500 tuan-tuan akan dapat. Kalau RM500 kita telah kira, dalam sebulan dapat RM41.60 dan dapat beli sekampit beras 10 kilo, minyak masak lima kilo, gula, tepung dan lain-lain lagi.

“Maknanya, kalau kita hendak beli makanan untuk kita dan keluarga kita cukup untuk 12 bulan yang akan datang. Inilah kerajaan yang membela rakyat, kerajaan Barisan,” ujarnya pada Majlis Pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Terengganu di Dataran Syahbandar, di sini hari ini.

Pada sebelah petang, sekumpulan lebih 300 orang mahasiswa berkumpul secara aman di jalan masuk ke Riyaz Herritage Pulau Duyong tempat pertemuan tertutup Perdana Menteri dan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Kumpulan mahasiswa berkenaan berdemonstrasi bagi menyerahkan memorandum berkaitan dengan hak royalti negeri Terengganu kepada pemimpin tertinggi negara.
Harakahdaily


N23 DUN MANJOI

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena